Open brief vraagt aandacht voor Belgisch drukwerk

Enkele VIGC-leden onder leiding van Buroform CEO Jesse Marynen vragen in een open brief aandacht voor de economische impact van het coronavirus op de Belgische grafische sector. Ook al leven we in een Europese en geglobaliseerde wereld, toch is het in deze tijd van reflectie en diepe crisis wel te overwegen om als Belgische ondernemer Verder lezen

Duurzame technologie voor de Vlaamse bedrijven.

Het VITO (Vlaamse Instelling voor Technologisch Onderzoek) treedt naar buiten. Voor de corona-uitbraak organiseerde het VITO onder de naam ‘Clean Vision Summit’ in congrescenter LAMOT in Mechelen een netwerk-event (18 februari) voor de bedrijfswereld. Voor wie het VITO niet kent: het betreft een internationale onderzoek -en consulting groep van bijna 1000 personeelsleden die werkt rond Verder lezen

Stand van zaken Europese Commerciële Online Print industrie

In China – bakermat van de corona-epidemie – heeft de onlinehandel de laatste maanden ‘goede’ omzet gegenereerd door de gekende dramatische pandemie. Bepaalde merken zagen hun online omzet fel toenemen. In bepaalde gevallen werd het offline verlies zelfs volledig goed gemaakt door het online zakencijfer. Bij VIGC hebben we jammer genoeg ons Benelux Online Print Verder lezen

Wil de grafische industrie wel veranderen?

De duurzaamheid van de grafische industrie, daar ging het eind februari over bij Intergraf in Brussel.  Ondanks de toch duidelijke noodzaak tot verandering, leek de wil daartoe maar gering – of je ‘duurzaam’ nu uitlegt als ‘toekomstbestendig’ of als ‘milieubewust’, telkens klonk er wel ‘ja maar…’. Vanuit heel Europa kwamen branchevertegenwoordigers naar de Intergraf-conferentie in Verder lezen

Corona creation

Nu het openbare leven lamgelegd is en onze economie zowat geïmplodeerd is, is het bang afwachten tot dit kl*te virus er eindelijk de brui aan geeft. Maar, geloof het of niet, er is ook een positief effect… Schrikbarend vacuüm Ik zal ongetwijfeld niet de enige zijn die geconfronteerd wordt met een planning die onrustwekkend veel hiaten Verder lezen

Symeta: uniek samenspel in personaliseren reclame

BEDRIJVEN – Een tweede lezing die extra aandacht verdiende tijdens het Intergraf congres op 20 februari, was het verhaal van Jo Van De Weghe, sales & marketing director bij Symeta. Hij was verbaasd over al het JAJA gedoe in ons land, en toonde een al zes jaar geleden ontwikkelde oplossing die in België prima zijn werk Verder lezen

Group Joos heeft een tienjarig samenwerkingsakkoord afgesloten met SENAPI

Senapi is als officiële drukkerij van Congo een openbare dienst onder de bevoegdheid van ‘Le Ministère du Budget’.  Het Senapi-team van een 800-tal mensen zorgt voor de coördinatie, productie en levering van onder meer al het (beveiligd) drukwerk voor de administraties, openbare diensten en instellingen van het land. Het machinepark moet worden uitgebreid en gemoderniseerd, Verder lezen

Bekijk wat er mogelijk is met producten voor visuele communicatie

Gepersonaliseerd behang? Tijdelijke communicatie? Een winkel voorzien van een nieuwe look? Het is allemaal mogelijk met de producten voor visuele communicatie van Antalis. Tijdens de Antalis Interior Design Award werden onder het motto ‘Print your imagination’ veel verschillende projecten met producten voor visuele communicatie ingestuurd. Deze wedstrijd voor interieurontwerpers, architecten, drukkers en studenten werd eind Verder lezen

De toekomst van grafische productie in 30”!

Onze software vergemakkelijkt het grafische proces door traditionele bestanden om te zetten in Smart Templates, die iedereen kan gebruiken om nieuw materiaal te maken. Zelfs mensen zonder enige grafische ervaring. CHILI publisher automatiseert dan ook nog eens het grafische creatieve proces door systematisch verschillende varianten te bouwen en deze, indien nodig, ook met externe datasystemen Verder lezen

Omdat jouw printbedrijf een masterplan voor software nodig heeft

Investeringen in software verdienen een algemene, strategische planning. Zet even een stap achteruit om de processen van de kernactiviteiten te beoordelen. Maar ook om na te gaan hoe software kan helpen om de beloften aan jouw klanten waar te maken. Door optimalisatie of, in het beste geval, doorgedreven automatisatie. Want wie een printbedrijf heeft, wordt Verder lezen