VIGC volgens Autajon Labels: De sector alert houden
Luc Dierickx, sales account manager van Autajon Labels Belgium, rekent zich tot de vaste bezoekers van Het Congres en BOPE. Hij heeft ook goede herinneringen aan de VIGC studiereis naar Stockholm: “Je doet er altijd nieuwe kennis mee op. En minstens zo belangrijk: het is goed voor de contacten onderling. Zo’n netwerk is zeer nuttig.” Verder lezen
Drukvolgorde bij meerkleurendruk
Met een basis CMYK-proceskleuren kan je een kleurgamut opbouwen. Dit is de basis van full-color reproducties in kranten, magazines, verpakkingen, labels,… Onder impuls van Pantone, dat in de meeste huisstijlgidsen is terug te vinden, is er druk ontstaan om de kleuren oranje, groen en violet toe te voegen aan de separatie. Hiermee kunnen een aantal Verder lezen
Geld verdienen met kwaliteit
Drukkerijen die kritische ontwerpers en kunstenaars als belangrijkste klant hebben, worden steeds zeldzamer. Hetzelfde geldt voor opdrachtgevers die geld over hebben voor uitzonderlijke papiersoorten, bijzondere bindwijzen en steunkleuren. Ook in het verpakkingssegment wordt op een andere manier naar kwaliteit gekeken. Kan de kwaliteit van de mainstream-drukkerijen zich inmiddels meten met die van het topsegment? Of Verder lezen
TECHBLICK – deel 2: apparatuur voor printed electronics
Het drukken met elektrisch geleidende inkten is een snelgroeiende printmarkt. Eind oktober verzamelde deze sector op het Techblick-event (https://www.techblick.com/electronicsreshaped). In deze aflevering gaan we op zoek naar trends in apparatuur voor de productie van printed electronics. De revival van Pad-printing Deze druktechniek om gebogen oppervlakken te bedrukken, is helemaal terug. Pad-printing is ook gekend als Verder lezen
Designtrends 2025
Zeggen dat AI een diepe, schokkende impact heeft op tal van creatieve disciplines, is echt wel een open deur intrappen. AI is alomtegenwoordig en apps zoals Sora (AI video platform) en Hailuo AI (animeren van statische beelden) blijven de grenzen verleggen. Dichter bij huis zijn toepassingen zoals Generative Fill in Photoshop in een mum van Verder lezen
Wat ontwikkelt C-Marx uit Chemnitz (Duitsland)?
PRODUCTIE INNOVATIE – Het Duitse bedrijf C-Marx uit Chemitz is net zoals een aantal andere ‘inkjet integrators’ is een relatief jong bedrijf. Net gestart voor de corona-pandemie. Het bedrijf heeft 9 werknemers in dienst en richt zich op mechanische componenten, software, totale oplossingen en systeemintegratie voor beprinten van functionele oppervlakken. De website van het bedrijf Verder lezen
Christian van Thillo over de meerwaarde van dagbladen en tijdschriften
Wat is de meerwaarde van dagbladen en tijdschriften op papier in een tijd van voortschrijdende digitalisering? Hoe behouden titels hun eigen karakter en onafhankelijkheid binnen nog altijd groeiende mediabedrijven? Zijn Belgen betere uitgevers dan Nederlanders? Over deze en andere vragen gaat de zeventiende Kees Lunshoflezing van perscentrum Nieuwspoort door Christian Van Thillo, executive chairman van DPG Verder lezen
Jubilarissen gevierd op het 10de VIGC Congres
Dit jaar waren er 35 jubilarissen te vieren die 5, 10, 15, 20 en voor de eerste keer ook 25 jaar VIGC-lid waren. Tijdens het 10de VIGC Congres bij Congrescentrum Lamot in Mechelen werden de aanwezige jubilarissen in de spreekwoordelijke bloemen gezet. Wij zijn heel blij dat we samen met alle leden en strategische partners Verder lezen
VIGC volgens Grafische Groep Matthys: De ogen en oren van de sector
“Het VIGC is onze vooruitgeschoven post. Ze zijn de ogen en oren van de branche, die ons helpen belangrijke trends en ontwikkelingen tijdig te signaleren.” Bart Lauwaert, mee verantwoordelijk voor Sales & Marketing bij Grafische Groep Matthys, prijst de relevante kennis en expertise die het team van het VIGC – “Gedreven en enthousiaste vakmensen, en Verder lezen
Het ‘Mobius Loop’ – logo
We kregen recent de vraag van een VIGC-lid gespecialiseerd in verpakkingsdrukwerk m.b.t. het Mobius Loop-logo. De eindklant waarvoor ons VIGC-lid werkt, levert zijn producten in een grote geografische regio binnen en buiten Europa. In dat kader is het belangrijk dat de correcte informatie per regio op de verpakking wordt meegenomen. Er zijn wereldwijd enkele verschillen Verder lezen