Profiteer van slimmere verzendverpakkingen. Dat loont!

Het aantal online bestellingen is de afgelopen tijd enorm toegenomen. Een goede aanleiding om eens kritisch naar uw verpakkingsproces te kijken. Voor webshops en bedrijven die veel producten versturen, heeft verpakkingsexpert Jelle Smit een gouden tip: ‘Denk na over slimmere verzendverpakkingen, want daarmee kunt u belangrijke winst boeken. Niet alleen in kosten, snelheid en tijd, Verder lezen

JDF is relevanter dan ooit

Met het uitstellen van de belangrijkste grafische vakbeurs ter wereld vervalt de vierjaarlijkse media-update van CIP4 over JDF. En er werd al zo weinig geschreven over de industriestandaard, waarmee de sector ooit enorm vooruitliep op de ontwikkelingen. Intussen uit de belangrijkste oprichter voor het eerst openlijk kritiek op JDF. Een industriestandaard is mogelijk het minst Verder lezen

Web-to-print kansen in nichemarkten?

Web-to-print kan men zoals we al vaak aanhaalden op verschillende manieren benaderen. Er zijn tal van spelers die met een gerichte strategie een mooi marktaandeel ingenomen hebben. Internationale voorbeelden die telkens worden opgevoerd zijn Vistaprint en Drukwerkdeal (Cimpress groep), Onlineprinters, Saxoprint, Reclameland, Helloprint of Print.com. Maar ook in België hebben we heel mooie voorbeelden van Verder lezen

Nieuwe data – kennis #inuwkot – sessies

Ondanks dat de coronacrisis ongemeen hard toeslaat op onze individuele levens en zeker ook op de bedrijfsvoering van grafische bedrijven, willen wij ons bij VIGC engageren om jullie in deze uitdagende tijd blijvend te informeren. Op 24 april zijn we daarom gestart met gratis en gerichte kennissessies. Iedere vrijdagmiddag van 13u t.e.m. 14u behandelen wij Verder lezen

Verdampte lanceringen door FESPA’20 en/of drupa’20

SIGNPRINT – Uitgestelde voorjaarsbeurzen prikkelen oorspronkelijke exposanten om langs digitaal/virtuele routes hun markten te informeren over nieuwe lanceringen en businesstopics die interesses moeten vasthouden. Canon, Kornit, Mimaki, en Xeikon maakten daar werkt van. Mimaki’s persconferentie met letterlijk groot nieuws 24 maart 2020, de oorspronkelijke startdag van Fespa-Madrid, hield Mimaki de aldaar geplande persconferentie via livestreaming Verder lezen

Stad Antwerpen en Google brengen meer dan 100.000 boeken online

De stad Antwerpen en Google gaan samenwerken om een zeer groot deel van de collecties van de Erfgoedbibliotheek Hendrik Conscience en het Museum Plantin-Moretus te digitaliseren. Meer dan 100.000 werken uit de zestiende tot de negentiende eeuw worden in de komende jaren vrij toegankelijk gemaakt via Google Books en de bibliotheekcatalogi van de beide instellingen. Verder lezen

CENTJE BIJVERDIENEN? SERIF HELPT EEN HANDJE

Serif, het softwarehuis achter de Affinity apps, houdt woord. Het bedrijf verdeelt zijn jaarlijks commissioning budget over 100 opdrachten en iedereen mag mee doen. Hoe? Dat lees je hier… Serif heeft een hart voor de creatieve gemeenschap, zoveel is duidelijk. Niet alleen zijn de Affinity apps tijdelijk met 50% in prijs verlaagd, het bedrijf wil ook Verder lezen

Oproep!

Deze bizarre tijden brengen heel wat organisatie met zich mee, niet alleen in de bedrijfswereld maar ook in het onderwijs. Heel wat kinderen vallen onder de radar omdat ze de middelen niet hebben om afstandsonderwijs te volgen. Er zijn dan ook heel wat oproepen naar afgeschreven computers, wij delen hier graag de oproep van deze Verder lezen

Esko unveils Digital Maturity Model

Launching a new whitepaper and interactive maturity assessment tool for customers, Esko has introduced its latest innovation to packaging and print suppliers across the globe – a strategic model to guide individual businesses on their entire journey to digital maturity. Developed as a result of analyzing hundreds of customers’ operations worldwide, the global developer of Verder lezen

De overgang van een verkoper van print naar de dirigent van Omnichannel campagnes

De huidige marktcondities verplichten zaakvoerders om op nieuwe manieren te communiceren met hun klanten, vaak via digitale kanalen waarmee ze niet vertrouwd zijn. In deze uitdaging schuilt een opportuniteit voor grafische bedrijven die zowel print als digitale contactpunten kunnen aanleveren, aangepast aan de veranderende media voorkeuren. De opportuniteit van echte onmichannel marketing lijkt nu groter Verder lezen