Lab9 Academy; professionele opleidingen to the point.

Waarom is een professionele opleiding bij Lab9 Academy interessant voor uw onderneming? Technologie en software evolueren razend snel, het filteren van de overvloed aan informatie wordt steeds moeilijker. Lab9 Academy streeft ernaar om de essentie eruit te halen en dit gericht per sector, per doelgroep en op uw niveau. We bieden enkel professionele opleidingen aan Verder lezen

Verbeter je kennis van InDesign en word productiever

Tekstopmaak wordt hoe langer hoe complexer. Teksten in kranten en tijdschriften worden, meer dan vroeger, toegankelijk gemaakt voor vluchtige consumptie door een groot aantal speciaal vormgegeven ‘leesingangen’. Je hebt de titel, de boventitel, de ondertitel, twee of drie inleidingen, tussentitels, ‘pull quotes’, en elke foto heeft zijn onderschrift. Al die teksten spreken in dezelfde klankkleur, Verder lezen

Stad Antwerpen kiest voor Prindustry platform

Drukwerk via brandportals voor Stad Antwerpen De Stad Antwerpen heeft als taak om bewoners, studenten, ondernemers en bezoekers goed te informeren over allerlei stedelijke zaken. Drukwerk vormt een essentieel deel van deze communicatie. “Bij het inkopen van drukwerk door de diverse stedelijke instanties van Antwerpen, kom je in een ingewikkeld web terecht met inkoopwetten en Verder lezen

Xeikon Wallpaper-decoratie als Fespa-eyecatcher bij Felix Schoeller

De wereldwijd actieve fabrikant van foto- en digitaal papier toonde wat de Xeikon Wall Decoration Suite allemaal kan op beurswanden op haar Fespa-stand De Felix Schoeller Group, die haar hoofdkantoor heeft in Osnabrück, toonde op de Fespa-editie in Berlijn de immens grote veelzijdigheid van digitaal drukken. Op de 91 m² grote oppervlakte van haar stand C52 in Verder lezen

e-Publishing onderzoek

Dit is een enquête voor het onderzoek ‘e-Publiceren, ziet ù door de bomen het bos nog?’ van de bachelorpleiding Grafische & Digitale Media (AP Hogeschool). We willen graag informatie verzamelen hoe ‘de grafische vormgever’ – en later ook een deel van onze studenten – te werk gaat in het maken van digitale publicaties. Bedoeling is Verder lezen

Nieuwe samenwerking!

VIGC opleidingen in Lab9 trainingsprogramma VIGC, het Vlaams Innovatiecentrum voor Grafische Communicatie draagt technologische vernieuwing en innovatie hoog in het vaandel. Reeds 20 jaar worden in de thuisbasis Turnhout tal van opleidingen georganiseerd die druk bijgewoond worden. De goede samenwerking met strategisch partner Lab9 o.a. bij het After Adobe Max Event (Berchem, 15/11/2018), maakt het Verder lezen

Probo Festival op 15 juni

Probo organiseert op 15 juni het Probo Festival voor resellers in Digitale Print, Sign en Creatie. ‘De Werkplaats’, ‘Creatieve Fabriek’ en ‘De Webshop’ zijn de verschillende pleinen op het festivalterrein waar bezoekers zich kunnen laten inspireren over montage-toepassingen, vindingrijkheid, creativiteit en online-presentatie. Het festival bestaat uit een mix van sessies, workshops en demo’s, uiteraard is Verder lezen

NEWSFLASH: ADOBE XD VOORTAAN GRATIS

Een opmerkelijke zet van Adobe deze week. Het bedrijf introduceert het volledig gratis Adobe XD Starter Plan. Was je al langer van plan om eens met XD aan de waggel te gaan, maar heb je geen CC-licentie? Wel, dan is nu de tijd gekomen. Alle toeters en bellen Jawel, Adobe geeft zijn meest gehypete tool, Verder lezen

Verpakkingsdrukcapaciteit expandeert wereldwijd

VERPAKKINGSMEDIA – Afgaande op berichten van drukpersenbouwers explodeert wereldwijd de verpakkingsdrukcapaciteit. Printmedianieuws doet een greep uit alle nieuw geïnstalleerde verpakkingsdrukpersen. Opvallend veel flexorotatiedruk komt er bij op de verpakkingsdrukwerkmarkt. Die groeit jaarlijks ±5%. Marktprogressie sinds 2016 loopt van 342 miljard US$ naar 574 miljard 574 miljard US$ in 2026*). Plastic lijkt verpakkingen te gaan domineren • Leestijd ca. Verder lezen

Dries Eefting grafisch gepassioneerd globetrotter

MENSEN – Dries Eefting kan werkelijk uren vertellen over zijn passie voor het grafische vak, zijn persoonlijke drijfveren en over het succes van Cimpress. Toch blijft hij er broodnuchter onder. • Leestijd ca. 4 minuten Vraag je wat nu het belangrijkste is voor het bedrijf dan zegt hij: ‘Geld! Want zonder geld kun je niet Verder lezen