Business in slimme verpakkingen

AIPIA is een organisatie met 2 werkingsgebieden: actieve en slimme verpakkingsoplossingen promoten. Onder actieve verpakkingen vallen verpakking technologieën om de levensduur van voedsel te verlengen. Slimme verpakkingsoplossingen situeren zich voor een groot deel op het domein van merkeigenaars. Met hi-tech-verpakkingen proberen ze nieuwe klanten aan te trekken en te binden. Op 19-20 november organiseerde AIPIA Verder lezen

Adobe Symposium: Personalisatie hoogste prioriteit

De gepersonaliseerde boodschap is de beste manier om klanten te bereiken. Die conclusie trok vrijwel elke spreker tijdens Adobe Symposium in Amsterdam, een evenement over de digitale marketing-software van Adobe. Dataverzameling en -analyse vormen binnenkort de basis van nagenoeg alle communicatie-uitingen. Als gevolg daarvan groeit de behoefte aan content-creatie. Voor de grafische en creatieve industrie Verder lezen

Hoe oordeelkundig kleurpaletten voor merkeigenaars samenstellen?

De Arteveldehogeschool en het VIGC hebben een onderzoek afgerond uit de wereld van design. Student Diederik De Soete is in het VIGC-kleurlabo aan de slag gegaan om het gebruik van complementaire kleurcombinaties bij merkkleuren in kaart te brengen. Startpunt is het werk van professor Michael Abildgaard Pedersen, werkzaam aan de ‘Danish School of Media and Verder lezen

Stef’s Grafische en Aanverwanten Top 10

Van zodra de jingle bells in de straten weerklinken, is het tijd voor de lijstjes. Ook dit jaar heb ik 10 opmerkelijke trends bij mekaar gesprokkeld om in het oog te houden. Van knallende kleuren tot zwevende modellen, 2019 belooft een geweldig jaar te worden voor ontwerpers. Een blik vooruit… Kleur, kleur en nog eens Verder lezen

Het grote GDPR handboek

De General Data Protection Regulation (GDPR), de nieuwe Europese Data Privacy wetgeving, is sinds 25 mei 2018 van kracht. Veel bedrijven hebben al een aantal voorbereidingen getroffen, maar zeker zoveel bedrijven zitten nog met een aantal vragen om in regel te zijn met deze nieuwe wetgeving. Group Joos, dienstverlener gespecialiseerd in multichannel marketing en transactionele Verder lezen

BAM Marketing Congress

The Belgium Association of Marketing wants to put Meaningful Marketing at the heart of brands. Because more meaningful marketers will build more meaningful brands. Brands that have a positive impact on consumers’ and collective wellbeing. Brands that resonate with employees.  Brands that generate wealth for their owners. Sounds ambitious, challenging, demanding?  For sure. But we Verder lezen

Canon print 5 delen van een Wallcovering op 5 verschillende plaatsen in de wereld.

Iedereen die al met grootformaat printers gewerkt heeft, weet dat het zeer moeilijk is om een print die in verschillende stroken geprint wordt te produceren. Heel vaak zijn de stroken niet even lang of zijn er kleurverschillen tussen de verschillende stroken. Om aan te tonen dat Canon’s nieuwe UVGel technologie deze problemen volledig oplost, ging Verder lezen

Drukkerij Gewa Upgrades its KODAK NEXPRESS Platform by Adding a Long Sheet Feeder and Substrate Expansion Kit

Drukkerij Gewa, a commercial printer based in Arendonk, Belgium has chosen to extend the capabilities of its existing KODAK NEXPRESS SX3300 Digital Production Color Press with the addition of a Long Sheet Feeder and a Substrate Expansion Kit. By upgrading their NEXPRESS Press, Drukkerij Gewa will be able to offer new applications and services to Verder lezen

Trendrapport Prindustry: Trends in marketing, e-commerce en de grafische industrie

Als IT bedrijf in een creatieve industrie, heeft Prindustry een eigen kijk op diverse trends die er spelen en gaan komen. We geven je graag handreikingen voor drie kerngebieden: webshops, social media en de grafische branche.   Webwinkels Hogere omzet De omzet van Nederlandse webwinkels stijgt met 19 procent in het tweede kwartaal van 2018 Verder lezen

Actimel inspireert consumers om hun “dierlijke instinct los te laten” en zo de dag van morgen te veroveren.

Actimel Frankrijk wilde de nazomer periode gebruiken om consumenten te inspireren elke dag positief door het leven te gaan. Daarmee ondersteunde ze Actimels eigen statement om “Sterk te Blijven”. Danone wil zichzelf hiermee posititioneren als een merk dat altijd wil sturen naar een positieve leefwijze ook tijdens kritieke periodes. Actimel Frankrijk heeft hierin samen gewerkt Verder lezen