Staan jouw printjobs ook te vaak voor een rood licht?

Met de steeds krapper wordende winstmarges is het zaak dat elk aspect van de workflow 100% gesmeerd loopt. Want weet je waar vaak al het verschil wordt gemaakt tussen een winstgevende of verlieslatende opdracht? Bij de ‘job entry’, de instroom van een opdracht in de workflow. Elke orderbegeleider in een printproductiebedrijf weet dat het daar vaak al misgaat …

Bijvoorbeeld, onvolledige jobs die toch in productie gaan. Dan denken we aan een brochure waarvan de cover nog volgt, taalversies die nog niet (volledig) klaar zijn, enzovoorts. En omdat persstilstanden heel moeilijk te verdedigen zijn, gaan dergelijke jobs niet zelden toch in productie. Met achteraf de vaak onoverzichtelijke taak om alles terug te verzamelen. En dan spreken we nog niet over het tijdsverlies dat daarmee gepaard gaat!

Ook kan de communicatie tussen klant en orderbegeleider al eens verkeerd lopen. Want niet alle bestanden die aangeleverd worden zijn meteen juist. Denk hierbij aan het verkeerde aantal pagina’s voor folders, of het formaat klopt niet. Of zijn alle foto’s wel in hoge resolutie aangeleverd?

Orderbegeleiders weten dat als er iets misgaat, de zoektocht naar de juiste files of oorspronkelijke opdracht, inclusief alle communicatie errond, heel tijdrovend kan zijn. Om nog maar niet te spreken over de foutmarges die optreden tijdens zo’n ‘rescue mission’. En iedereen beseft: jobs die voor het rode licht staan zorgen later voor rode cijfers. 

Groen licht voor Orderbegeleider 2.0!

Net daarvoor introduceerde MultiPress de Control Cockpit. De Control Cockpit zorgt dat er een optimale link ontstaat tussen administratie en prepress/productie. Het is dé ultieme controletool waardoor degene die het bestuurt als het ware een soort ‘Orderbegeleider 2.0’ wordt. Concreet? De orderbegeleider voert, met alle bestanden gecentraliseerd vanuit de Control Cockpit, de noodzakelijke checks uit tot – letterlijk! – alle controlelampen van rood op groen springen. Pas dan gaat de job in productie, waardoor iedere afdeling de exacte en volledige informatie krijgt om de job op te starten en op te volgen.

Dit voorkomt problemen in de planning en met de uitvoering van printopdrachten, waardoor onnodige kosten voor jou of je klanten vermeden worden.

Wil je de Control Cockpit in werking zien en ontdekken hoe ook jij een ‘Orderbegeleider 2.0’ wordt? Vraag dan vandaag nog de gratis demo aan!

Of lees meer details hier.