CONTENT AWARE FILL ON STEROIDS

Adobe’s jaarlijkse MAX komt eraan en dan begint er steevast van alles te broeien en te bloeien in de wondere wereld van de Creative Cloud. Onlangs gaf Adobe bij monde van Photoshop Product Manager Meredith Stotzner een eerste schot voor de boeg met de aankondiging van een verbeterde Content Aware Fill voor PS 2019. Content Verder lezen

CONTENT AWARE FILL ON STEROIDS

Adobe’s jaarlijkse MAX komt eraan en dan begint er steevast van alles te broeien en te bloeien in de wondere wereld van de Creative Cloud. Onlangs gaf Adobe bij monde van Photoshop Product Manager Meredith Stotzner een eerste schot voor de boeg met de aankondiging van een verbeterde Content Aware Fill voor PS 2019. Content Verder lezen

Big Image Systems (Stockholm)

De wereld van de visuele communicatie ontdekte nog niet zo lang geleden stof als drukdrager en werd er ook nog eens verliefd op. De laatste tijd is het makkelijk om gepassioneerde aanhangers van polyester en sublimatie tegen te komen. Dit was ooit anders. Verder lezen

Trends en ontwikkelingen vellenoffset fabrikanten

TOELEVERANCIERS – Afgelopen januari kondigde de redactie aan een serie te maken over  de vellenoffset fabrikanten Heidelberg, manroland, Komori en Koenig & Bauer. Wat zijn de trends? • Leestijd ca. 3 minuten Natuurlijk is het landschap rondom vellenoffset groter dan de vier onder de loep genomen ontwikkelaars. Maar voor het trekken van relevante gemiddelde conclusies Verder lezen

Cosmopolitan Brengt Cover Tot Leven

Een covergirl spat doorgaans van het papier af. Tijdschriften uitgevers in het glossy segment weten maar al te goed hoe dat moet. De Nederlandse editie van Cosmopolitan brengt nu een 3D-gevoel met een Augmented Reality app. Lezers die hun smartphone over de omslag bewegen, en daarvoor wel vooraf een app hebben geïnstalleerd, brengen de foto Verder lezen

Get Smart event positief gestemd over toekomst

In Affligem vond donderdag 13 juni de derde editie plaats van het Get Smart event. Vakblad Grafisch Nieuws presenteert hier de Vlaamse equivalent van de grafische netwerkdagen, die we in Nederland al zo goed kennen. Het evenement kenmerkt zich met een beproefd concept: een beursvloer met grafimediabedrijven, een sprekersprogramma en vele netwerkactiviteiten. Verder lezen

BUMP19

Examens achter de rug, zomer in de lucht… hoog tijd voor BUMP. Ook dit jaar was VIGC van de partij op dit pareltje van een eendaags design festival. En het was, opnieuw, een absolute topper. Op zoek naar inspiratie Onlangs vroeg een stagiair me naar welke events hij zoal kon om wat inspiratie op te Verder lezen

VIGC-infodesk: Verpakkingen en metamerie

Over verpakking en kleurkwaliteit is al heel wat gezegd en geschreven maar het laatste woord is er nog niet over gezegd. Zo werden we onlangs nog op de hoogste gesteld van metamerie-issues bij verpakkingen. Kern van de zaak zijn de toenemende mogelijkheden om verpakkingen te produceren: conventionele offset, LED-UV, digitaal toner, digitaal inktjet, enz. Met Verder lezen

VIGC studiereis Zweden – Stockholm

Sluit je aan bij de eerste VIGC buitenlandse missie en maak kennis met één van de meest dynamische grafische industrieën. Koppel theoretische inzichten met bedrijfsbezoeken en internationale netwerkmogelijkheden. Kortom grijp deze unieke kans om jou te laten informeren en inspireren! Verder lezen

6 redenen om te komen naar het VIP Event

Elk jaar krijg je de kans om meer te weten te komen over de producten van axaio software, callas software en andere oplossingen die door Four Pees gedistribueerd worden op het VIP Event. Waarom mag je dit event niet missen? 1. Interessante sessies We vermoeden dat je nieuwsgierig bent naar de topics van de sessies! Daarom willen we de (voorlopige) Verder lezen