PHOTOSHOP FOR IPAD

Eén van de highlights op de aflopen Adobe MAX is ongetwijfeld de komst van Photoshop naar de iPad. In het Los Angeles Convention Center loeide het van de enthousiaste reacties. On line overheerst echter teleurstelling. Photoshop for iPad Het was Emily Bogue, Software Development Engineer bij Adobe, die de langverwachte eerste versie van PS voor de Verder lezen

Valt de LabelExpo Europe misschien in eigen zwaard?

VERPAKKINGSMEDIA – De 40e LabelExpobeurs in Brussel had natuurlijk 40.000 bezoekers moeten scoren; een terechte jubileumverwachting, gezien geregelde stijgingspercentages in de afgelopen jaren. 2013 noteerde 11% meer bezoekers, 2015 een plus van 12,4% en 2017 een ‘magere’ 5,6% bezoekers. Met 37.903 bezoekers in 2019 werd dat maar +0,5% ‘door het slechte weer’, volgens organisator Tarsus. De Verder lezen

Merken moeten hun marketing slimmer maken

Het wordt voor bedrijven en organisaties steeds moeilijker consumenten te bereiken en ze te binden aan hun merk. Sterker nog: uit onderzoek blijkt dat het de meeste mensen koud zou laten als morgen ruim driekwart van de merken verdwijnt. Met enorme investeringen in marketing wordt geprobeerd het tij te keren – maar er zou ook Verder lezen

Industrieel printen

INPRINT, een beurs voor industriële printtoepassingen, is een voltreffer. Het Munich Trade Fair Centre is een goed bereikbare locatie, er is een interessante link met Productronica (grote vakbeurs voor elektronica) en de focus ligt op innovatieve printtoepassingen. Dit heeft zich dan ook vertaald naar groeiende aanwezigheid op de beursvloer en goedgevulde conferentieruimtes. In deze laatste Verder lezen

VIGC studiereis naar Stockholm

Over automation champions, supply chain management en fenomenaal groot formaat… Van 11 tot 13 november trok VIGC voor een allereerste studietrip naar Zweden. Op het programma: drie bedrijfsbezoeken en deelname aan de Grafkom Workflow Summit. Kortom, stof genoeg voor een boeiende en gevarieerde studietrip. Eerste bedrijfsbezoek bij het sympathieke E-Print in hartje Stockholm Na een Verder lezen

AAMAX19

Het After Adobe MAX event van VIGC, Lab9 en Adobe ging eerder deze week door in de fancy evenementenlocatie Zebrastraat in Gent. Op het menu: een gezonde dosis creativiteit en een stevige portie ‘ditjes en datjes’ over de afgelopen Adobe MAX in LA. Dolle rollercoaster Op AAMAX is het altijd uitkijken naar de key note Verder lezen

Us By Night: pretpark voor ontwerpers

Onlangs vond in Antwerpen de vierde editie plaats van het ondertussen gerenommeerde design festival Us By Night. Wat enkele jaren geleden begon als een side project van Belgisch 3D-artist Rizon Parein is ondertussen uitgegroeid tot een fel bejubeld en internationaal erkende topper in de festival kalender. Van heinde en verre komen creatieve vogels van uiteenlopend Verder lezen

Inktkennis DIOSS, belangrijke factor voor succesvolle Campari campagne.

DIOSS Group, ooit gestart als zeefdrukkerij, is vandaag een gediversifieerd bedrijf dat zijn activiteiten op verschillende domeinen etaleert. Het bedrijf dat wordt geleid door de Oost-Vlaamse ondernemer en VIGC-lid Guy Lauwers is geen zuiver productiebedrijf, maar een ware service-provider waarbij consultancy, creativiteit en kwaliteit de sleutelwoorden zijn. Als belangrijkste speler van kunststofbedrukking op de Belgische Verder lezen

LabelExpo 2019 Brussel: niet alles goud wat er blinkt

VERPAKKINGSMEDIA – De 40e LabelExpo-Europe werd gedomineerd door convertingequipment; meer dan alle labelpersen tezamen. 50% meer convertingsystemen dan in 2017! Nu was de verhouding tussen labeldruk versus labelconverting 8:9. In 2017 was dat nog 4:3. Digitaaldruk steeg fractioneel. Het flexolabel- en offsetdrukaanbod handhaafde zich. • Leestijd 6 minuten Het digitaaldruk-MeToo voorbij Van de 44 gedemonstreerde digitale Verder lezen

Onlineprinters: Is digitaal drukken net zo goed als offsetdrukken?

Lange tijd was het een belangrijke kwestie bij reclamebureaus en agenturen: is productie in digitale druk hoogwaardig genoeg voor onze projecten? Offsetdruk gold in het verleden zonder uitzondering als hoogwaardiger. Maar het digitaal drukken is verbeterd. Dankzij certificeringen zijn de resultaten zelfs voor professionals niet meer te onderscheiden. Een case van Onlineprinters. Marketing- en reclamedeskundigen plaatsen Verder lezen