VIGC Eye Opener 2022
Het is nog steeds januari dus het kan nog. Onze beste wensen en mag 2022 op alle vlakken een succes zijn!
Welkom bij de eerste VIGC Eye Opener van 2022. Het voorbije jaar maakte pijnlijk duidelijk dat succesvolle communicatie niet vanzelfsprekend is. Ondernemingen, organisaties of overheid, de doelgroep bereiken is voor iedereen een opdracht die bloed, zweet en tranen kost.

Een sprekend voorbeeld zagen we op het VIGC After Adobe Max event (#AAMAX21) tijdens de presentatie over ‘Connected’ Design. Met enkel een online boodschap kan je theoretisch misschien wel alle Vlamingen bereiken. Maar is dat ook wel zo? Wat doe je bijvoorbeeld met slechtzienden, slechthorenden of analfabeten waarvan de grootte van de groep op 930.000 wordt geschat in Vlaanderen? Ter vergelijking: dit is het aantal inwoners van Antwerpen, Gent en Brugge samen!
De grafische industrie heeft het voordeel de enige industrie te zijn die een gepersonaliseerde boodschap kan brengen op maat van elke Vlaming. Met de ontwikkelingen in geconnecteerd printen zijn er geen grenzen meer om drukwerk en digitale technologie met mekaar te verbinden. Nieuwe opportuniteiten dienen zich bijgevolg aan.
Laat dit dan ook één van de doelstellingen voor dit jaar worden: duidelijke objectieve communicatie die grafische bedrijven helpt om competitief te worden of te blijven. Om onze industrie hierbij te helpen staat er ook in 2022 een ambitieuze VIGC agenda geprogrammeerd met trainingen, Lerende netwerken, Masterclasses, events en natuurlijk deze maandelijkse nieuwsbrief. Samen met onze externe redacteurs houden we de vinger aan de pols van alle ontwikkelingen in de grafische industrie. Met onze nieuwe rubriek ‘VIGC INFODESK’ belichten we elke maand een concrete vraag van onze leden. We zijn er voor jullie, aarzel dus niet om contact te nemen met onze experts voor al jullie vragen!
Veel leesplezier.