Zaterdagopleiding: Module Uitgeven 2020–21

Ook in deze tijd voelt iedereen de noodzaak om zich verder te professionaliseren. Maar dat is sneller gezegd dan gedaan. Gelukkig heeft het Plantin Instituut voor Typografie een brede waaier van hoorcolleges over typografie & vormgeving die zich specifiek richten op boeken en uitgeven. Ideaal voor als je werkt bij een uitgeverij, als bent vormgever Verder lezen

Geomarketing: gepersonaliseerde kaarten integreren in de omnichannel-campagnes van uw klanten

We nodigen u graag uit voor een gezamenlijk webinar door XMPie en onze trouwe partner locr, met focus op het gebruik van Geomarketing als onderdeel van Omnichannel-campagnes die voor uw klanten zijn gemaakt. Het toevoegen van gepersonaliseerde kaarten in gedrukte en digitale media is een effectieve manier om spontane bezoeken aan winkels te bevorderen. Dit Verder lezen

Hij is terug… De virtuele beursvloer!

Door het wegvallen van de meeste evenementen en beurzen vielen er heel wat informatie- en netwerkmomenten weg. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat leveranciers stil zijn blijven zitten en hun innovaties niet uitbrengen. Integendeel! Ondanks de Covid-19 crisis zijn grafische leveranciers volop bezig om hun nieuwe producten en diensten aan de sector voor te Verder lezen

KODAK MAGNUS Q800 ‘Best-in-Class Automation’ at Geoff Neal Group

The first ‘W’ Speed KODAK MAGNUS Q800 Platesetter in the UK has been commissioned at leading B1 printer Geoff Neal Group. The first ‘W’ Speed KODAK MAGNUS Q800 Platesetter in the UK has been commissioned at leading B1 printer Geoff Neal Group, completing the first phase of what the company describes as the implementation of Verder lezen

Bernd Zipper bij INKISH: niet zomaar online print

BRANCHE – Het aantal online trainingen, seminars en interviews groeit met de dag. Soms diepgaande technische kennis, soms algemeen beschouwend. Het Deense bedrijf INKISH was al eerder bekend van de vele filmproducties in en rondom de printmediabranche. In de afgelopen maanden is hun bekendheid alleen maar toegenomen. • Leestijd ca. 3 minuten, filmpje ca. 30 minuten Verder lezen

Wat betekent het ‘nieuwe normaal’ voor drukwerk?

De corona-crisis dwingt de grafische ondernemers niet alleen na te denken over de economische overlevingskansen van hun bedrijf, maar ook over de toekomst van drukwerk in het ‘nieuwe normaal’ tijdperk. Het is immers nog maar de vraag welke rol er voor drukwerk is weggelegd in een samenleving die van op veilige afstand (thuis)werkt; die online Verder lezen

Bekijk hier de opnames van de #inuwkot sessies

De voorbije weken kregen de #inuwkot kennissessies heel wat bijval. Voor degene die de sessies niet konden bijwonen, delen we hieronder graag nog eens de linken naar de opnames. Lichtechtheid De rol van drukwerk in een moderne marketingmix Het drogen van inkt PDF update Workflow optimalisatie, speedtest in de drukkerij Media in het nieuwe normaal Verder lezen

‘Van kennis naar kunnen’ meer dan ooit actueel

Als innovatiecentrum voor de grafische industrie heeft VIGC een belangrijke rol te vervullen bij het informeren van grafische werknemers en ondernemers. Opleidingen vormen dan ook een wezenlijk en belangrijk onderdeel met betrekking tot de manier waarop VIGC als organisatie aan informatieverspreiding doet. Het is één manier om competentieontwikkeling en ‘het bijblijven’ te ondersteunen. Want door Verder lezen

What type of designer are you?

De tweede editie van het Antwerp Poster Festival (APF) heeft als thema “What type of designer are you?”. Het thema wordt breed gehouden om ontwerpers de kans te geven na te denken over hun visie over design en de posters die ze daarvoor willen inzenden. Volgt de designer de regels van de typografie of juist niet? Verder lezen

Onderzoek naar duurzaamheid van voedselverpakkingen

Onze partner The Retail Institute (Leeds Beckett University) bezorgde ons een interessante Oostenrijkse studie over de duurzaamheid van voedselverpakkingen die wij graag met de VIGC-community delen. Het is een gids voor voedselverwerkers, detailhandels, politieke instellingen en ngo’s maar zeker ook voor verpakkingsdrukkers en -fabrikanten. De studie is gebaseerd op de onderzoeksresultaten van het ‘STOP waste Verder lezen