Bernd Zipper bij INKISH: niet zomaar online print

BRANCHE – Het aantal online trainingen, seminars en interviews groeit met de dag. Soms diepgaande technische kennis, soms algemeen beschouwend. Het Deense bedrijf INKISH was al eerder bekend van de vele filmproducties in en rondom de printmediabranche. In de afgelopen maanden is hun bekendheid alleen maar toegenomen. • Leestijd ca. 3 minuten, filmpje ca. 30 minuten Verder lezen

Wat betekent het ‘nieuwe normaal’ voor drukwerk?

De corona-crisis dwingt de grafische ondernemers niet alleen na te denken over de economische overlevingskansen van hun bedrijf, maar ook over de toekomst van drukwerk in het ‘nieuwe normaal’ tijdperk. Het is immers nog maar de vraag welke rol er voor drukwerk is weggelegd in een samenleving die van op veilige afstand (thuis)werkt; die online Verder lezen

Bekijk hier de opnames van de #inuwkot sessies

De voorbije weken kregen de #inuwkot kennissessies heel wat bijval. Voor degene die de sessies niet konden bijwonen, delen we hieronder graag nog eens de linken naar de opnames. Lichtechtheid De rol van drukwerk in een moderne marketingmix Het drogen van inkt PDF update Workflow optimalisatie, speedtest in de drukkerij Media in het nieuwe normaal Verder lezen

‘Van kennis naar kunnen’ meer dan ooit actueel

Als innovatiecentrum voor de grafische industrie heeft VIGC een belangrijke rol te vervullen bij het informeren van grafische werknemers en ondernemers. Opleidingen vormen dan ook een wezenlijk en belangrijk onderdeel met betrekking tot de manier waarop VIGC als organisatie aan informatieverspreiding doet. Het is één manier om competentieontwikkeling en ‘het bijblijven’ te ondersteunen. Want door Verder lezen

What type of designer are you?

De tweede editie van het Antwerp Poster Festival (APF) heeft als thema “What type of designer are you?”. Het thema wordt breed gehouden om ontwerpers de kans te geven na te denken over hun visie over design en de posters die ze daarvoor willen inzenden. Volgt de designer de regels van de typografie of juist niet? Verder lezen

Onderzoek naar duurzaamheid van voedselverpakkingen

Onze partner The Retail Institute (Leeds Beckett University) bezorgde ons een interessante Oostenrijkse studie over de duurzaamheid van voedselverpakkingen die wij graag met de VIGC-community delen. Het is een gids voor voedselverwerkers, detailhandels, politieke instellingen en ngo’s maar zeker ook voor verpakkingsdrukkers en -fabrikanten. De studie is gebaseerd op de onderzoeksresultaten van het ‘STOP waste Verder lezen

2025: de wereld ná het coronavirus

Hoe ziet onze wereld over vijf jaar eruit? Cognizant doet negen voorspellingen. Cognizant’s Center for the Future of Work (CFoW) onderzoekt in een speciaal rapport, After the Virus: A Special Report Looking Back on the Next Five Years, wat de coronacrisis uiteindelijk gaat betekenen voor de overheid, de gezondheidszorg, het onderwijs, de detailhandel en de reis- en technologiebranche. Verder lezen

FOETSIE FONTS

Adobe heeft onlangs bekend gemaakt dat vanaf 15 juni een hele rits fonts zonder meer uit de Adobe Fonts Library verdwijnen. Foetsie… Het zijn de letterhuizen Font Bureau en Carter & Cone die hun samenwerking met Adobe Fonts hebben opgedoekt. Vanaf 15 juni verdwijnen de lettertypes van deze uitgeverijen voorgoed uit de lijst met beschikbare fonts. Concreet betekent dit Verder lezen

Herbeleef de impact van het PARC op onze planeet en onze maatschappij

Een geest van innovatie is ingebed in het DNA van Xerox, van het continu transformeren van de werkplekervaring, beginnend met de copier, tot het verleggen van de grenzen van wat we kunnen bereiken door middel van nieuwe technologieën. Veel van deze innovaties werden ontwikkeld in het Palo Alto Research Center (PARC) van Xerox, het laboratorium Verder lezen

PRINT.COM verbindt eindmarkt met grafisch professional

Deventer, 18 mei 2020 – Hoewel Print.com uitsluitend drukwerk levert aan wederverkopers en grafisch professionals, voorziet het bedrijf sinds kort ook de eindmarkt van printinspiratie op het gebied van coronapreventie. Op covid.print.com deelt de organisatie publiekelijk een deel van het assortiment. “In deze crisistijd, waarin de nadruk ligt op wat allemaal niet kan, willen wij Verder lezen