GROOTSTE BOEKENPLANK TER WERELD
Opvallen in Zuid-Korea doe je met 850.000 liter verf. Een muurschildering van een enorme boekenplank bedekt een rij graansilo’s. Het land claimt daarmee de grootste muurschildering ter wereld te hebben gemaakt in de havenstad Incheon. Concrete doelen waren er niet, het ging de ‘kunstmakers’ vooral om het kleurrijker maken van het imago van de omgeving in de Verder lezen
Toekomst Helio Charleroi voorlopig onzeker
Eigenaar Circle Media Group gaat niet in op mogelijke speculaties rondom de toekomst van het Belgische dochterbedrijf Helio Charleroi. Wel heeft het moederbedrijf de naam op de website verwijderd uit de lijst van de productiebedrijven die het bedrijf rijk is. Het bedrijf telt 180 medewerkers die ook zeker vandaag nog in volledige onzekerheid verkeren omtrent Verder lezen
Henry Van De Velde Business Design Award 2019 – Achilles Design – XEIKON
De Henry van de Velde Awards zijn de belangrijkste design-prijzen in België. Flanders DC reikt deze awards uit aan Belgisch uitmuntend design in al zijn vormen en voorkomens. In de categorie ‘Business’ kwam dit jaar ‘Achilles Design’ als winnaar uit de bus met de interface voor de labelpers Xeikon CX500. Met behulp van indirect licht wordt de Verder lezen
VIGC EYE OPENER 2019
Beste lezer, Allereerst wens ik alle lezers van de VIGC- Eye Opener een innovatief 2019 toe. Met onze gerestylede nieuwsbrief hopen we jullie ook dit jaar te ondersteunen met een open blik op de veelzijdige print-industrie. Een terugblik op de lezerscijfers van 2018 leert ons dat volgende thema’s jullie het meest aanspraken: Innovatie in Verder lezen
VIGC trainingen vanaf begin maart ook in Nederland
PERSBERICHTEN – VIGC maakt in Nederland vanaf begin maart haar start met de bekende ‘dagtrainingen’. Volgens Jos Steutelings is de behoefte aan korte gerichte trainingen in ons land groot genoeg. Onder de naam ‘Printmediatrainingen – Powered by VIGC‘ organiseren printmedianieuws en blokboek.com het aanbod van de Vlaamse trainingen in Haarlem. Verreweg de meeste trainingen omvatten Verder lezen
Ga in 2019 vooral maken wat klanten vragen
COLUMN – Het ‘nieuwe’ jaar is alweer een week ‘oud’. Voor grafische bedrijven wordt het steeds belangrijker om te weten op welke wijze marketing invloed kan hebben op printmedia uitingen. Daarbij is het belangrijk om het eigen kunnen ‘weg te kunnen cijferen’ ten opzichte van de dieperliggende klantbehoeften. Wat zijn de trends voor 2019? • Verder lezen
Heeft het zin om vandaag nog te starten met Online Print?
Web-to-print of Online Print zoals ik het liever zou willen noemen, heeft verschillende gezichten. Het is niet zo dat er één blauwdruk bestaat die je bij elke drukkerij of bij elk Large Format bedrijf kan gaan toepassen. Er zijn een aantal belangrijke zaken waar je best rekening mee houdt alvorens een investering te doen. Een Verder lezen
GRAFOC-Opleidinsplan helpt Printmedia bedrijven
Wat kennen en kunnen je medewerkers, wat moeten ze kunnen om hun competenties zo goed mogelijk te ondersteunen? Kortom, welke opleidingen dienen het komende jaar ingericht te worden om je medewerkers en je bedrijf beter te wapenen? Deze opleidingsnoden kan je overzichtelijk bijeenbrengen in je collectief #Opleidingsplan. Ook dit jaar voorziet GRAFOC opnieuw dergelijk plan Verder lezen
Waar kan je ons vinden?
Ook in 2019 zijn we niet enkel op onze eigen activiteiten te vinden, je kan ons bezoeken of treffen op tal van andere events en beurzen! Vakdag Print & Sign, 6 februari. Bezoek ons op stand E20 Op 27 februari spreekt collega Fons Put over Smart & Connected Packaging tijdens Packaging19 – Design. Tech. Eco. Tref Verder lezen
Printing brand colors
In Packaging printing brand owners demand an accurate reproduction of their brand colors. For printing companies this means a real challenge. First of all, it has to be clear how the brand color is specified. Can the printer make use of this specification to control and evaluate the printed brand colors? During print production, the Verder lezen