Kyocera’s productieprinter op drupa 2021

Kyocera was aanwezig op de online editie van drupa om zijn vlaggenschip voor inkjetproductieprinters, de TASKalfa Pro 15000c, te presenteren aan honderden experts uit de printwereld tussen 20 en 23 april 2021. Het evenement betekende een mijlpaal voor de organisatie in de productieprintsector, een domein dat een fundamenteel onderdeel vormt van de strategische planning van Verder lezen

Nieuwe samenwerkingen bij VIGC

VIGC bekleedt een speciale positie binnen het grafische landschap in België en Nederland. Als non-profit onafhankelijk innovatiecentrum en netwerkorganisatie wordt er constant gezocht naar nieuwe samenwerkingen. Dit met één doel voor ogen: de sector kwalitatief informeren over technologie, workflows, processen en nieuwe businessmodellen. Wij zijn dan ook heel trots dat we ondanks de moeilijke economische Verder lezen

Lerend netwerk ‘Printed Electronics’

Additieve productie in elektronica Drukken en printen kan steeds sneller, nauwkeuriger, en zelfs met de mogelijkheid elke afdruk uniek te maken. Andere industrieën ontdekken intussen ook de kracht van dit additief proces: lage kost, korte doorlooptijd en efficiënt gebruik van materiaal (duurzaam). Voorbeelden zijn legio: producenten van ‘Printed Circuit Boards (PCB’s)’ zetten de stap naar Verder lezen

Milieukeurmerken goed begrijpen – deel 3

In dit laatste deel gaat het over keurmerken, die belangrijk zijn wanneer we de papieren of huishoudelijke verpakking niet meer nodig hebben. De nieuwe bepalingen in Frankrijk, die van kracht zijn sinds januari 2021, zijn een voorbeeld van hoe richtlijnen inzake “het al dan niet aanbrengen van logo’s op verpakkingen”, bestemd voor een bepaald land, Verder lezen

De kracht van innovatie

“Jullie hebben makkelijk praten maar als je dagelijks geconfronteerd wordt met operationele problemen, is het niet evident om actief met innovatie bezig te zijn.” Bovenstaande quote zou zomaar een repliek kunnen zijn op de bewering dat innovatie de sleutel tot een voortvarende en toekomstgerichte grafische sector is. Uiteraard geldt dit voor veel andere industrieën ook. Verder lezen

Je hebt vakbeurzen. En virtuele events.

Als Google een weekje had gewacht, dan was de timing perfect geweest. De ‘Google Doodle’ ter ere van Gutenberg, die nu op 14 april de zoekmachine sierde, zou namelijk goed symbool hebben gestaan voor de Virtual Drupa. Vorige week werd ‘s werelds grootste vakbeurs voor de grafische industrie het online tijdperk ingeslingerd. In oktober wist Verder lezen

Canon Insights Webinar over sterke rol print

Voor wie geïnteresseerd is in marketingtrends in de grafische industrie, loont het om het Insights Webinar van Canon terug te kijken. Dit webinar op dinsdagochtend 20 april behoort bij het gelijknamige Insights Rapport van Canon uit 2020, en geeft enkele interessante overwegingen mee voor marketeers. We noemen er hier enkele. Het Canon Insights Rapport is door een Verder lezen

Innoveren en excelleren in de grafimedia industrie (1)

PRODUCTIE INNOVATIE – Menig grafisch bedrijf is de afgelopen jaren beland op een, wat genoemd wordt, ‘key turning point’ in haar levenscyclus. Zeker voor het uitvoeren van traditionele activiteiten is er sprake van een groot aanbod. • Leestijd ca. 6 minuten Concreet zijn de vragen: hoe blijf je als onderneming meedoen in dit turbulente speelveld Verder lezen

Get Operational with Print e-commerce

First, Get Operational with Print e-commerce Christopher O’Hara, Director of Product Management So, you’ve purchased a new Print e-commerce platform – now what?  Whether this is your first foray into print e-commerce, an additional platform that you will run along with others, or a replacement for a legacy system, you should have laser focus on Verder lezen