Vraag en antwoord
Onze VIGC-Infodesk wordt veel gebruikt voor technische vragen. Hiervan hebben we de voorbije Eye Opener nieuwsbrieven al verschillende voorbeelden gegeven.
Maar wist je dat we ook heel wat andere vragen beantwoorden via de Infodesk?
Zo kregen we de voorbije week een vraag van een bedrijf dat een grote bestelling had ontvangen, die ze zelf niet op hun productiemachines binnen het gestelde tijdsbestek konden printen. Het was bijkomend ook heel specifiek want er moest op dik plexiglas worden gedrukt. Men vroeg aan ons om een collega drukker aan te bevelen die een gedeelte van de productie zou kunnen overnemen. Bijkomend was het voor ons VIGC-lid belangrijk dat dit bedrijf in de buurt van zijn bedrijf lag.
Wij hebben de vraag intern doorgespeeld aan onze consultants en binnen het uur konden we ons VIGC-lid een aantal bedrijven met de juiste contactpersonen bezorgen.
Een tweede bedrijf was zich aan het oriënteren op een nieuwe markt. Een markt die ze nog niet zo goed kenden. Aan VIGC werd gevraagd of wij die markt kenden. Dat was zo, want we zijn ook meer en meer aan het kijken naar de labelmarkt.
Eén van onze consultants heeft dan een kleine research gedaan naar marktbezetting en volumes en deze gegevens via mail opgestuurd en achteraf de gegevens ook nog via een korte TEAMS-vergadering toegelicht. Het bedrijf heeft met deze info zijn kennis verder kunnen uitbreiden.
Afsluitend hadden we een internationale speler die zijn product op de Benelux markt wou gaan verdelen. Men is dan bij VIGC uitgekomen met de vraag of wij partijen kennen die mogelijk interesse zouden hebben om zijn product te verdelen. Zij hadden namelijk gehoord dat VIGC heel actief is in Benelux en zowel met productiebedrijven, verdelers als technologieontwikkelaars goede contacten onderhoudt.
Wij hebben dan bij een aantal partijen gepolst of er interesse was voor het product van de producent. Dat bleek zo te zijn voor een aantal van onze contacten, waarna we de producent 1-op-1 in contact hebben gebracht met onze contactpersonen. De gesprekken zijn op dit moment lopende.
Per maand krijgen we 10-tallen vragen via onze (gratis voor leden) Infodesk binnen. En in 98% van de gevallen kunnen we de aanvrager verder helpen of doorverwijzen.
Heb jij ook een technische of zoals hierboven beschreven een minder technische vraag? Aarzel dan niet om één van onze consultants te benaderen of jouw vraag te stellen via info@vigc.be.