Xeikon Café is een begrip. Zo’n 1.000 deelnemers uit 55 verschillende landen zakken jaarlijks gedurende drie dagen af naar Xeikon in Lier voor een 360° kijk op de nieuwste digitale print trends en innovaties. Naast de eigen machines en oplossingen is er (letterlijk!) ruimte voor allerlei machine en software partners en zijn er parallelle sessies over verschillende technische en business gerelateerde topics rond packaging & labels, het vaste centrale thema van Xeikon voor dit event.

Aansluitend op het Café organiseerde Xeikon op vrijdag 29 maart 2019 voor het eerst in haar bestaan de ‘Student Day’. Bedoeling is om grafische en niet grafische hogescholen in contact te brengen met de mogelijkheden van digitale printtechnologie. Doelgroep zijn creatieve, marketing gerichte en meer technische studenten die naast een leerrijke ‘introductie’ uiteraard ook de kans krijgen rechtstreeks in contact te komen met één v.d. grootste digitale print fabrikanten in België.

Organisatie van de Student Day is een unieke samenwerking tussen internationaal B2B communicatie agentschap duomedia, VIGC en Xeikon. Het resultaat is een goed gevulde dag vol inspiratie en innovatie rond digital print.

Danny Mertens, Director Segment Marketing & Business @Xeikon: “Bij Xeikon zetten we sterk in op realistische innovatie; telkens opnieuw stapjes vooruit zetten om toekomstige uitdagingen aan te gaan. tijdens ons huis-event, het Xeikon Café ligt de klemtoon dan ook op informeren en ideeën uitwisselen. Het was dan ook een no-brainer om hieraan een speciaal hoofdstuk te koppelen enkel gericht op studenten die later de grafische industrie gaan verder zetten.”

Op het programma een wisselende set van Xeikon presentaties rond ‘the new normal in print – trends & technologie’ en ‘flexibiliteit van digitaal drukken’ aangevuld met VIGC sessies rond ‘trends  in drukwerkvoorbereiding en prepress’ en ‘trends in veredeling en afwerking’.

In vier groepen werden de studenten in de namiddag door de demo ruimte geleid waarbij per machine de nodige toelichting gegeven werd door Xeikon medewerkers over de verschillende digitale print en afwerkingstechnologieën waarover het beschikt, en dit zijn er behoorlijk wat!

Afsluiten deden we rond 17u zoals altijd met een netwerkborrel en ideeën voor alvast een volgende editie van de Xeikon Student Day.

De unieke VIGC, duomedia en Xeikon samenwerking laat zien dat het bundelen van krachten essentieel is om initiatieven als dit te kunnen opzetten en doelgroepen te bereiken.

Jeroen Van Bauwel, Director Product Management @Xeikon: “Digital printing is slechts ongeveer 30 jaar oud maar heeft in die relatief korte periode wel de mogelijkheden geboden aan de drukindustrie om mee te evolueren langs de nieuwe vormen van communicatie. Een belangrijk aspect hierin zijn product ontwikkelingen rond workflows waar we ook bij Xeikon zeer snel proberen op in te spelen. Het is cruciaal voor de toekomstige professionals om snel mee te zijn en te kunnen schakelen zodat er geen kloof ontstaat tussen opleiding en beroep. Daarom zijn we zeer dankbaar dat het VIGC samen met de opleidingen dit soort initiatieven mee ondersteunt.”

Op donderdag 9 mei vindt het Benelux Online Print Event (#BOPE19) plaats van VIGC in de Zoo Van Antwerpen. Aansluitend, op 10 mei is er mogelijkheid tot bezoek aan Control Media, een vernieuwend bedrijf net over de grens die exclusief zijn deuren voor u opent. Mis deze kansen niet om ook hier te netwerken, kennis op te doen en deel uit te maken van een groep bedrijven die innovatie hoog in het vaandel dragen.

Tot  binnenkort!

Deze inhoud is alleen toegankelijk voor leden van deze website. Als u een bestaande gebruiker bent, logt u dan in. Nieuwe gebruikers kunnen zich hieronder aanmelden.

Aanmelden voor bestaande gebruikers