Winnaars Antalis Interior Design Award bekend!

Antalis heeft onlangs de ontwerpers, interieurarchitecten, en drukkers bekend gemaakt wiens creativiteit de meeste indruk heeft gemaakt op de jury.

Na de vier maanden durende competitie maakt Antalis, de leidende Europese distributeur voor visuele communicatie, papier en verpakkingsoplossingen, de winnaars bekend van haar Antalis Interior Design Awards. De jury, bestaande uit vooraanstaande leden van de ontwerpwereld, heeft haar beslissing genomen en de meest creatieve en verassende projecten beloond.

Een competitie die creativiteit op het vlak van persoonlijk design aanmoedigt

De tweede editie van de Antalis Interior Design Award, gericht op interieurontwerpers, architecten, drukkers, adverteerders en ontwerpscholen, gaf deelnemers de mogelijkheid hun fantasie los te laten en hun creativiteit door te voeren in al hun ontwerpen.

Met 535 projecten door creatieven uit 24 verschillende landen, zichtbaar op de Antalis Interior Design Award website, was succes gegarandeerd!

Onder de verschillende winnaars:Marion Delage, medeoprichter van decoratiebedrijf Parégrine, en Mariana Castillo, illustrator. Ze hebben indruk gemaakt op de jury met hun project genaamd “Youse city mural” in de categorie office. Met deze vrolijke en warme illustratie, geprint op behangpapier, wilden Marion Delage en Mariana Castillo de gedachte achter en het team van het bedrijf weergeven, om ze trots te laten zijn op hun eigen werkplek: “We zijn vereerd met deze prijs. De wandversiering maakt het mogelijk om jezelf te onderscheiden en om van de leefomgeving een vertegenwoordiging te maken van jouw eigen merk. Het feit dat een belangrijke speler in de visuele communicatiesector zoals Antalis ons project heeft uitgekozen is voor ons een teken van vertrouwen en erkenning.

In de Retail categorie kon Morad Biki zijn ontwerp tot een hoger niveau tillen dankzij een mise-en-scène die hij creëerde op de muur van een gebouw. Hij zegt hierover: “We hebben ervoor gekozen om  Coala Walk & Wall te gebruiken om aan Zadig & Voltaire’s vraag te voldoen om visuele decoraties toe te voegen aan de muren van de gebouwen rondom haar flagship stores. De Coala Walk & Wall oplossing van Antalis is hiervoor ideaal omdat het waterproof, vuilafstotend, makkelijk aan te brengen en te verwijderen is op allerlei verschillende oppervlakten, waaronder glas en beton.” Hij voegt toe: “Naast de effectiviteit van de producten van Antalis en de expertise van haar teams, laat Antalis ons ook eerst de producten testen voor de koop, wat een groot voordeel is.”  

Loes Kok won de prijs in de Hospitality categorie voor haar make over van Fred’s Kitchen, een hip restaurant in Amsterdam. Zij zegt: “We wilden dit chique restaurant een stoere uitstraling en ‘street’vibe geven die past bij de trendy wijk waar oude pakhuizen zijn omgebouwd tot loft-stijl appartementen, boetieks en restaurants. Het interieur van het restaurant was ongelooflijk mooi, maar miste de look en feel die past bij de industriële omgeving. Het formaat van de muren was een kans om een gigantische muurschildering te creëren en digitaal drukwerk maakte het mogelijk om dit kunstwerk op ware grootte te printen. We hebben voor Coala behang met een leer-look en feel gekozen om textuur aan het ontwerp toe te voegen. We zijn erg blij met het resultaat: het restaurant ziet eruit als één geheel, chique en modern tegelijk.”

Andrea Böjtö, die de Publieksprijs heeft gewonnen, zegt: “Dankzij Antalis en de Coala producten konden we een magnifieke fantasiewereld ontwerpen die op de Noordpool leek, waardoor MRI-scans voor kinderen in het Heim Pál ziekenhuis een plezierigere en minder stressvolle ervaring werden.

Meer weten over de wedstrijd of over de producten voor visuele communicatie? Just ask Antalis!