Web-to-print zonder MIS-integratie? Dat gaat mis!

De laatste jaren hebben aangetoond hoe belangrijk een goed geregelde e-business kan zijn voor elk printmediabedrijf. Door veranderingen in klantengedrag tijdens de coronacrisis, spitsen steeds meer van jouw concurrenten zich toe op web-to-print services. Maar is die webshop niet goed geregeld, dan schiet je jezelf in de voet: extra orders betekenen niets als het de workload binnen je bedrijf onbeheersbaar maakt. Hoe krijg jij jouw e-business goed georganiseerd? We vertellen het je hier!

Niets is wat het lijkt

Je ziet ze overal: web-to-print shops schieten de laatste tijd als paddenstoelen uit de grond. En ze zien er vaak fraai uit: mooie kleuren, hippe designs en met een paar clicks vraag je drukwerk aan. Maar niets is wat het lijkt: veel van deze custom-made IT projecten zien er knap uit tot je de backend bekijkt: al ziet de webshop er mooi en gebruiksvriendelijk uit aan de klantzijde, als de verzamelde gegevens niet goed worden opgevangen en doorgespeeld worden naar productie, dan zadel je jezelf op met heel wat handjeswerk, extra onderhoud en overuren.

Daarbij komt ook de veranderende verwachtingen van de klant. Zelf ben je vast ook zo: zat het gister in je online winkelmand, dan zie je je bestelling ook liefst verschijnen binnen 1-3 werkdagen.

Dat extra werk bij een slecht geregelde back-end en de verhoogde werkdruk door de veranderde klantenverwachtingen maken niemand blij!

Leid jouw e-commerce in goeie banen dankzij MultiPress

Een snel te implementeren en kwalitatieve manier om dat circus te vermijden, is jouw web-to-print shop verbinden met een gespecialiseerde MIS zoals MultiPress. Zo komen gegevens die verzameld worden op jouw web-to-print shop automatisch in je algemene administratie terecht. MultiPress van Dataline is integreerbaar met de meest populaire web-to-print oplossingen op de markt zoals onder andere Pressero, StoreFlow van XMPie, Magento.

Dit levert jou onder andere deze voordelen op:

  • Optimaliseren van de workflow: drukorders worden door de klant zelf geplaatst, bevestigd én betaald. De offertes worden online gegenereerd en de drukorders komen automatisch in de productie-workflow terecht. MultiPress voedt de productiespecificaties zoals machines, substraten, oplage en afwerking rechtstreeks aan de workflow
  • Klantinformatie: alle informatie van de klant, inclusief leveringsadressen, zijn best volledig in sync met je MIS. Zo zijn je medewerkers altijd 100% up-to-date als er opmerkingen of vragen komen van de klant
  • Optimaliseren van je business: door de prijzen op de webshop te koppelen aan het calculatiesysteem zijn de prijzen steeds real-time up-to-date. Dat is de ondertussen befaamde MultiPress e-Calculator. Deze door de European Digital Press bekroonde technologie is uniek en maakt het mogelijk real-time prijsberekeningen vanuit de MultiPress parameters en data aan te bieden in je web-to-print shop.
  • Instantpromoties: instantpromoties kunnen op specifieke tijdstippen worden geactiveerd, en dat op basis van de bestelgeschiedenis of van de totale bestelwaarde in het verleden. De regels hiervoor kunnen gemakkelijk ingesteld worden binnen MultiPress

Lees hier meer over de andere voordelen van een MIS-integratie van MultiPress in jouw web-to-print shop!