Waarom een grafisch bedrijf online business niet los kan zien van MIS

Heb jij al een webshop? Of plan je er één op te zetten? Uitstekend! In het post-coronatijdperk zal online business niet meer weg te denken zijn. Ook kleinhandel en lokale bedrijven zetten nu een webshop op om veilig en efficiënt hun klanten te bedienen. Dat ze hiermee ook nieuwe klanten bereiken is uiteraard mooi meegenomen. Grafische bedrijven kunnen nu uiteraard niet achterblijven! Een webshop is namelijk dé ideale manier om je klanten vertrouwd te maken met het brede gamma producten dat je bedrijf aanbiedt en zo een trouw klantenbestand op te bouwen. Met een minimum aan inspanning. Als je het goed aanpakt …

Eerst en vooral, drie duidelijke voordelen van een webshop:

  • Extra bereik. Specifieke webshops maken het mogelijk verschillende klantcategorieën gericht te benaderen.
  • Extra service. Bestellingen plaatsen in een webshop is voor iedereen – particulieren en bedrijven – zeer laagdrempelig.
  • Extra inkomsten. Een webshop die nu wordt opgezet, kan in de toekomst ook nog inkomsten genereren!

Maar er is natuurlijk veel meer waar je beter, vanaf het begin, rekening mee houdt …

E-Business zonder MIS? Dat gaat mis!

Waarom wordt een webshop best niet gezien als een ‘standalone’-activiteit? Omdat in een ideale situatie de workflow van een webshop helemaal afgestemd is op die van een grafisch bedrijf. Want als dat niet zo is, gaan alle efficiëntie-voordelen van een webshop verloren aan nutteloos dubbele en dus tijdrovende handelingen. Los van het feit dat dit geld kost én fouten kan genereren. En dan gaat het al snel verkeerd! Lees hier de aanbevelingen van Dataline over e-business voor grafische bedrijven.