VIGC volgens Grafische Groep Matthys: De ogen en oren van de sector
“Het VIGC is onze vooruitgeschoven post. Ze zijn de ogen en oren van de branche, die ons helpen belangrijke trends en ontwikkelingen tijdig te signaleren.” Bart Lauwaert, mee verantwoordelijk voor Sales & Marketing bij Grafische Groep Matthys, prijst de relevante kennis en expertise die het team van het VIGC – “Gedreven en enthousiaste vakmensen, en ook nog eens heel sympathiek” – in huis heeft.
“Met ons lidmaatschap ondersteunen we hun missie om die expertise met de sector te delen.” Grafische Groep Matthys maakte ook zelf al meerdere malen gebruik van het VIGC: “Ik herinner mij een issue rond densiteitsmetingen en Lab-waarden, waarbij een spraakverwarring ontstond met de klant. We hebben toen gebeld met het VIGC en Fons Put heeft ons uitstekend geholpen de zaak op te helderen. Zo maken ze cruciale kennis eenvoudig toegankelijk.”
Bruggenbouwer voor de branche
Lauwaert beleeft ook veel genoegen aan de manier waarop het VIGC kennis deelt via bijeenkomsten en evenementen. “Altijd no-nonsense en to-the-point, en ze weten je vaak tot nadenken te stemmen.” Minstens zo belangrijk is de gelegenheid tot netwerken: “Het VIGC creëert een vorm van interactie binnen de industrie die voor Vlamingen niet altijd zo evident is. We zitten in deze sector toch vaak allemaal op een eigen eilandje. Maar het VIGC zorgt voor de bruggen, de tunnels en de veerdienst tussen die eilandjes!”
Voorop blijven lopen
Het VIGC moet vooral de lijn vasthouden en op dit hoge niveau voortzetten, meent Lauwaert. “Ze beschikken over een geweldig netwerk, weten waar ze hun informatie vandaan moeten halen, en hoe ze die voor ons toegankelijk kan maken. Ik zou graag nog zien dat er jaarlijks een of twee nieuwe cursussen of opleidingen komen over onderwerpen waarvan je nog niet wist dat je ze nodig zou hebben – zodat we steeds écht voorop blijven lopen.”