VIGC volgens Dataline: Verbindend en versterkend
Dataline is een actieve en steunende partner van het VIGC, stelt CEO Dirk Deroo: “Het VIGC bestaat 25 jaar en al vroeg heeft Dataline, dat sinds 1997 bestaat, zijn steun toegezegd. VIGC is dé partner bij uitstek in onze thuismarkt, in Vlaanderen. Zij weten als geen ander met heel die sector te communiceren, te netwerken en een verbindende rol te spelen. Voor onze business en voor de hele industrie is dat bijzonder waardevol.”

Investeren in partnership
Dataline zorgt er elk jaar weer voor dat het partnership ook actief beleefd wordt, legt Deroo uit: “Wij willen meer doen en meer return krijgen van onze partnership investering. Zo zorgen we ervoor dat we ook inhoudelijk bijdragen als het over business sofware, MIS/ERP oplossingen of automatisatie gaat. Dit gebeurde in het verleden door één van de masterclasses mee te verzorgen, door webinars in te vullen die het VIGC opzet, en bijvoorbeeld ook door sprekers en content voor Het Congres aan te dragen.” Bovendien draagt het VIGC zeker ook bij aan de business van Dataline: “Via hun consultancy opdrachten in België en Nederland hebben we samen mooie oplossingen voor onze klanten opgezet.”
“Het VIGC heeft ‘innovatie’ in haar naam staan, en dat is voor ons erg belangrijk. Door alle initiatieven en communicatie die zij voeren met de grafische industrie in Vlaanderen en ook in Nederland zorgen ze er mee voor dat onze industrie evolueert naar een moderne, digitale en geautomatiseerde industrie. En dat is nodig om die industrie levend en gezond te houden, en – vooral – om hem hier in onze regio te kunnen blijven verankeren, ondanks de krimp, de consolidatie en de vergrijzing. Dit is voor Dataline en voor de hele industrie belangrijk, daarom vinden wij dit werk zeer zinvol en ondersteunen dat van harte.”
Bereik en impact verder vergroten
“Het aantal ‘logo’s’ dat het VIGC heeft weten te verzamelen hebben is indrukwekkend, en nog steeds groeiende”, stelt Deroo tevreden vast. “We denken dat VIGC bij uitstek geschikt is om een verbindende en versterkende rol te spelen met tussen alle leveranciers, vakorganisaties, stakeholders en professionals in onze mooie industrie. Daarnaast zouden wij het toejuichen indien het bereik en de impact in Nederland nog groter zou worden. Initiatieven als BOPE tonen aan dat dat mogelijk is.”