VIGC volgens Autajon Labels: De sector alert houden

Luc Dierickx, sales account manager van Autajon Labels Belgium, rekent zich tot de vaste bezoekers van Het Congres en BOPE. Hij heeft ook goede herinneringen aan de VIGC studiereis naar Stockholm: “Je doet er altijd nieuwe kennis mee op. En minstens zo belangrijk: het is goed voor de contacten onderling. Zo’n netwerk is zeer nuttig.”

Fig. 1. Luc Dierickx, sales account manager van Autajon Labels Belgium

Kennis op niveau brengen én houden

Autajon Labels is zeker al zo’n twintig jaar lid van het VIGC, schat Dierickx. Het bedrijf maakt graag gebruik van de cursussen en opleidingen die het VIGC biedt: “Een paar jaar geleden zijn er veel nieuwe mensen bij ons in de binnendienst gestart. Zij komen vaak van buiten de sector en hebben daardoor weinig kennis van drukwerk en druktechnieken. Wij kunnen dan terugvallen op het VIGC voor een goede introductie. Ze komen dan naar ons toe en maken het ook nog eens op maat, want wij drukken in flexo en digitaal. Dat wordt door ons natuurlijk zeer geapprecieerd.”

Ook voor de medewerkers die al langer bij Autajon Labels zijn, heeft het VIGC veel te bieden – zoals de cursus kleurbeheer: “Dat gebruiken wij om onze kennis steeds op niveau te houden en goed te kunnen reageren op ontwikkelingen in de markt. Bovendien kunnen we ook altijd terecht bij het VIGC voor een neutraal antwoord op onze vragen.” Dierickx prijst de brugfunctie die het VIGC vervult: “Niet alleen tussen vraag en antwoord, maar ook tussen bedrijven onderling.”

Vinger aan de pols

Het VIGC is zeer sterk in het tijdig signaleren van nieuwe trends, meent Dierickx: “Ze houden ook internationaal goed de vinger aan de pols, bijvoorbeeld door beurzen te bezoeken waar wij niet komen. Op die manier weten ze de sector alert te houden.” Hij geeft een voorbeeld: “Jaren geleden leken NFC en RIFD nog ‘ver van mijn bed’, maar het VIGC zette dat toen terecht wél al op de kaart.”