VIGC-studiereis Zwitserland – Liechtenstein

Supported by

PROGRAMMA I TARIEF I DE BEDRIJFSBEZOEKEN I MEER INFO I VOORWAARDEN

Van 15 tot en met 17 november 2023

Sluit je aan bij deze buitenlandse missie en maak kennis met de dynamische grafische industrieën in Zwitserland en Liechtenstein. Koppel theoretische inzichten met bedrijfsbezoeken en internationale netwerkmogelijkheden. Kortom grijp deze unieke kans om jou te laten informeren en inspireren!

Beperkte plaatsen, voor 11 september 2023 inschrijven!

Vertrekken kan vanaf de luchthaven in Brussel (BE) en in Amsterdam (NL).

Programma

Wij hebben een heel compleet en zeer boeiend programma kunnen samenstellen i.s.m. onze partners swissQprint en Zünd!

15 november 2023
4:30Samenkomst luchthaven BE
6:40Vertrek vlucht BE
6:50Vertrek vlucht NL
7:55Aankomst vlucht BE
8:25Aankomst vlucht NL
9:00Transfer
10:00Bedrijfsbezoek Sonderegger
12:00Transfer
13:00Lunch
14:00Bedrijfsbezoek Zünd
18:00Transfer
18:15Check in hotel
19:30Diner
16 november 2023
8:45Transfer
9:00Bedrijfsbezoek swissQprint
13:00Lunch
14:00Presentatie dpsuisse
15:00Transfer
15:30Bedrijfsbezoek Balleristo – Liechtenstein
17:00Transfer
17:30Hotel
19:00Transfer
19:30Diner
21:30Transfer
22:00Hotel
17 november 2023
8:15Check out hotel
8:30Transfer
10:00Bedrijfsbezoek bubu
12:00Transfer
13:00Lunch
14:00Zürich
15:00Transfer
15:30Check-in luchthaven Zürich
17:30Vertrek vlucht NL
17:55Vertrek vlucht BE
19:10Aankomst vlucht BE
19:10Aankomst vlucht NL
* Programma onder voorbehoud van wijzigingen

Ontdek de bedrijven die we bezoeken …

Tijdens de VIGC-studiereis 2023 bezoeken we zowel Commercial Print als Large Format gerelateerde bedrijven. Op die manier doen we aan kruisbestuiving en zullen er zeker interessante ideeën tussen beiden verticale markten uitgewisseld kunnen worden!

Sonderegger

CEO Buno Sonderegger heeft een interessant en atypisch bedrijf opgebouwd waarin passie en creativiteit voor afwerking centraal staan. De aparte voorgevel van het gebouw wordt doorgetrokken naar de producten die men maakt en de manier waarop men het productieproces heeft ingericht.

Veredeling, het creëren van toegevoegde waarde en de manier waarop dit efficiënt en op een geïndustrialiseerde manier kan worden gedaan, is de rode draad die men kan terugvinden in het productieproces en de producten die men maakt. Van standaard veredelde opdrachten tot speciale high-end oplossingen in commercial print uitingen die ook steeds meer richting het verpakkingssegment evolueren.

Zünd

Strategisch VIGC-partner Zünd behoeft nog weinig introductie. Zünd is een toonaangevende fabrikant op het gebied van digitale snijoplossingen. Het Zwitserse bedrijf dat in Benelux door Arthur Van Alpen en zijn team wordt vertegenwoordigd, levert geavanceerde snijmachines die gebruikmaken van innovatieve technologieën, zoals ultrasone snijmessen en geautomatiseerde snijtafels. Met hun precisie en veelzijdigheid bieden Zünd-snijmachines efficiënte oplossingen voor diverse industrieën, waaronder print- en signmaking, verpakkingen, textiel en technische materialen.

swissQprint

Strategisch VIGC-partner SwissQprint is een vooraanstaande fabrikant van high-end UV-printers. We worden door general manager Benelux Wim Vandendriessche uitgenodigd om hun geavanceerde technologieën, hoogwaardige printresultaten en uitstekende duurzaamheid te komen ontdekken in de Zwitserse productievestiging. Met een focus op precisie en betrouwbaarheid biedt SwissQprint op maat gemaakte printoplossingen voor diverse grafische toepassingen.

dpsuisse

Tijdens ons bezoek aan swissQprint krijgen we het bezoek van Beat Kneubühler, directeur van de Zwitserse federatie. Hij zal een uiteenzetting geven van de grafische industrie in Zwitserland met gelegenheid om vragen te stellen en contacten te leggen.

Balleristo / Druck + Verlag AG (BVD)

Peter Göppel CEO bij Druck + Verlag AG (BVD) in Liechtenstein nodigt ons uit om het personaliseren van 3D-merkproducten vanaf oplage één door middel van een geavanceerde digitale inkjet druktechnologie te komen ontdekken.

We zullen ook zien dat er aan de voorkant van het bedrijfsproces (sales, marketing, SEO/SEA, UX) veel aandacht wordt besteed.

Centraal staan echter de gepersonaliseerde merkproducten, die men als cadeau individueel kan ontwerpen en personaliseren. Denk hierbij vooral aan drinkflessen, voetballen, basketballen, handballen, volleyballen of zelfs je eigen scheenbeschermers. Heel speciaal!

Bedrijfsbezoek bubu

Bubu is zowel een boekbinderij, een producent van fotoboeken (Bookfactory) als een warehouse voor archivering, opslag en beheer van documentatie op basis van de nieuwste kwaliteitsnormen (Archivsuisse).

We zullen met CEO Thomas Freitag van gedachten wisselen over de snel veranderende wensen van consumenten en de daarbij horende technologische uitdagingen. Bij bubu denkt men hierbij vooral aan kleinere oplages, unieke nicheproducten en de voortdurende digitalisering van producten en diensten.

Het complete 3-daagse programma omvat

  • Bedrijfsbezoeken
  • Vluchten naar en van Zurich, Zwitserland
  • 2x ontbijt, 3x lunches en 2x diners
  • Verplaatsingen ter plaatse
  • 2 hotelovernachtingen
  • Professionele reisbegeleiding

Deelnameprijs

€1.699 excl. BTW

Het is niet mogelijk gebruik te maken van de KMO-portefeuille, VIGC-innovatiecheques of andere voordelen voor deelname aan deze Meet & Peek.

Alle tarieven zijn excl. 21% BTW

Voorwaarden

Betalingen
Facturen voor de VIGC studiereis zijn betaalbaar binnen de 14 dagen na factuurdatum. De factuur voor deelname dient betaald te worden voor de aanvang van de studiereis; bij gebreke hiervan kan VIGC de toegang weigeren.
Indien een bedrag niet is betaald op de vervaldag is de opdrachtgever van rechtswege en zonder ingebrekestelling een interest verschuldigd van 10%, alsook een forfaitaire schadevergoeding voor de invorderingskosten van 10% van het factuurbedrag met een minimum van 50 EUR.
Ingeval van niet-tijdige betaling van één factuur worden alle op dat ogenblik openstaande facturen onmiddellijk opeisbaar en heeft VIGC het recht de uitvoering van alle lopende overeenkomsten te schorsen.

Annulatie
Een inschrijving voor de studiereis kan niet worden ingetrokken. De inschrijver kan wel de deelname overdragen aan een andere persoon op voorwaarde dat hij:

  • VIGC zo snel mogelijk en uiterlijk 3 werkdagen voor vertrek schriftelijk op de hoogte stelt.
  • De bijkomende kosten (€150) draagt die voortvloeien uit de overdracht.

Degene die de deelname overdraagt en degene die de deelname overneemt, zijn hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van het nog verschuldigde bedrag en voor de bijkomende vergoedingen die voortvloeien uit de overdracht. VIGC stelt degene die de deelname overdraagt in kennis van de kosten van de overdracht.

Meer informatie nodig?

Neem contact op met Liesbet Van Camp – liesbet.van.camp@vigc.be

Dit initiatief kadert binnen het industrie-partnership dat VIGC is aangegaan met technologiepartners Agoria en Sirris met goedkeuring van VLAIO. Voor meer info over het industriepartnerschap zie: https://www.industriepartnerschap.be/over

#industriepartnerschap #sterkondernemen 

17 Vlaamse innovatiepartners, waarvan VIGC, slaan de handen in elkaar, onder leiding van Agoria en Sirris. Met de steun van Agentschap Innoveren & Ondernemen bieden ze een geïntegreerde dienstverlening aan om groei en innovatie in de Vlaamse industrie te stimuleren.  

Dankzij de individuele en collectieve diensten van het industriepartnerschap kan u als Vlaams bedrijf rekenen op een schat aan expertise en jarenlange ervaring om uw technologische innovatie op te drijven in de 3 volgende thema’s: Digitalisering, Duurzaamheid &  Industrie 4.0.