Verspreid uw boodschap met car wrapping

Car wrap folie is als een tweede huid die de buitenkant van een voertuig bedekt. Het wrappen van een voertuig is een efficiënte manier om uw bedrijf te promoten, om te communiceren over merkidentiteit, over producten, diensten of evenementen. U kunt elk voertuig een nieuw leven geven! Alle soorten voertuigen kunnen worden bekleefd, zoals auto’s, bestelwagens, bussen en boten. Antalis geeft handige tips & tricks en u maakt kennis met het vernieuwde assortiment.

Hoeveel moet er beplakt worden? Gesneden sticker, een gedeeltelijke of volledige wrap

Car wraps variëren en kunnen een auto geheel of gedeeltelijk bedekken. De folies zijn in de eerste plaats ontworpen om goed te hechten en weer te kunnen verwijderen, op de panelen van de auto die in de fabriek geverfd zijn.

De eerste optie is om stickers uit te snijden. Dit type voertuigafbeelding maakt meestal gebruik van snijfolies. Snijfolie wordt niet bedrukt, maar wordt geleverd in rollen met effen kleuren en kan worden gecombineerd om een meerkleurige afbeelding te creëren. Vergeleken met afbeeldingen op voertuigen die op wit vinyl worden bedrukt, zijn de pigmenten bij snijfolie ingebed zodat ze hun felle kleur tot 10 jaar behouden!

De volgende optie is een gedeeltelijke wrap. Ook dit kan uitgevoerd worden met zowel gekleurde folies als wit bedrukbaar vinyl en kan zowel een uitgesneden sticker als het volledig bekleden van een deel van een voertuig zijn. Een gedrukte afbeelding in combinatie met een overlaminaat om de print te beschermen, maakt kleurverlopen en het gebruik van specifieke kleuren op een eenvoudige manier mogelijk. Tevens brengt het minder snij- en uitpelwerk met zich mee en er hoeft ook geen applicatie tape te worden gebruikt. Een groot stuk vinyl wordt bedrukt, gelamineerd en op het voertuig aangebracht.

En dan is er nog de volledige wrap. Sommigen zouden het alleen een volledige wrap noemen als alles wat aan de buitenkant is geverfd wordt voorzien van vinyl, terwijl anderen het dak, de bumper, deurgrepen en andere kleine onderdelen onbedekt laten en het nog steeds een volledige wrap noemen. Hoe dan ook, een volledige wrap beslaat ten minste 90% van het oppervlak van een voertuig waar vinyl op aangebracht kan worden. Oppervlakken waarop vinyl lastig kleeft, zoals plastic bumpers, raamlijsten, deurgrepen en spiegels, vereisen speciale films.


Voertuigbelettering: een andere effectieve manier om klanten op straat aan te trekken

Personaliseer uw voertuig en promoot uw bedrijf met belettering en aangepaste afbeeldingen. Met afbeeldingen kunt u een consistente, professionele en onderscheidende look voor uw wagenpark creëren tegen aantrekkelijke kosten per vertoning. Uw klanten zullen uw voertuigen onmiddellijk herkennen. Het kiezen van het juiste substraat om uw boodschap op te drukken is cruciaal en zorgt ervoor dat de boodschap gedurende de volledige levensduur van de afdruk zichtbaar is. De juiste folie wordt bepaald door wat u met de wrap wil bereiken. Eenvoudige logo’s of contactgegevens vereisen normaal gesproken zelfklevende snijfolies, terwijl voor afbeeldingen over de volledige lengte van het voertuig een wrap folie nodig is. Om de zichtbaarheid overdag en ‘s nachts te maximaliseren, kunt u uw afbeeldingen aanpassen met opvallende bedrukbare reflecterende films.

Welke materialen worden gebruikt om een voertuig te wrappen?

Antalis biedt een breed scala aan premium films van de meest betrouwbare merken. De meeste wrap folies zijn gemaakt van PVC. Er zijn Non-PVC en PVC-vrije films beschikbaar, maar vinyl beslaat het grootste deel van de markt. Binnen het aanbod aan vinyl kunt u kiezen uit gegoten of gekalanderd.

De tijd nemen om de juiste folie te selecteren zorgt voor een efficiëntere installatie. Zo bespaart u tijd en geld. Specifieke films die speciaal zijn bedoeld voor het wrappen van voertuigen zijn ontworpen om het aanbrengen met slechts één installateur te vergemakkelijken. Ook zijn deze films gemakkelijker te verwijderen zonder lijmresten achter te laten.

Antalis, Europa’s toonaangevende distributeur van visuele communicatieoplossingen voor professionals, kondigde onlangs een Europese distributieovereenkomst aan met Arlon Graphics. Als wereldleider en producent van innovatieve oplossingen in de sign- en grafische industrie, produceert Arlon zelfklevende vinylproducten van hoge kwaliteit die zijn aangepast aan een verscheidenheid aan veeleisende toepassingen, variërend van het wrappen van wagenparken en voertuigen tot afbeeldingen om aan te brengen op specifieke ondergronden en dagdagelijkse signalisatie.

Een uitgebreid assortiment met oneindig veel mogelijkheden

Met deze samenwerking versterkt Antalis haar product- en dienstenaanbod op het gebied van carwrapping, binnen- en buitenmuurdecoratie en commerciële signage. Antalis-klanten kunnen nu kiezen uit een uitgebreide selectie hoogwaardige zelfklevende vinyls die aan al hun behoeften voldoen uit de assortimenten van Coala, Orafol en Arlon.

Deze nieuwe overeenkomst met Arlon geeft Antalis-klanten toegang tot producten van de hoogste kwaliteit in de branche. ‘De kennis over lijmformulering van Arlon in combinatie met hun technische expertise maken hen tot een ideale partner voor Antalis’ zegt Jo Dhaenens, Market Manager Visuele Communicatie Benelux.

‘We zijn er trots om een product als SLX®+ met FLITE Technology® te distribueren. Het verandert de volledige ervaring en brengt een revolutie teweeg in de carwrapping-industrie met eenvoudigere, snellere installatie en gemakkelijkere herpositionering”, voegt Jo Dhaenens toe.

Meer weten over de producten of advies nodig voor uw volgende project? Just ask Antalis!