Van Sign & Print naar Visualize Expo: een frisse blik op Visuele Communicatie

GORINCHEM – In een tijd van verandering en vernieuwing kondigt de vertrouwde Sign & Print Expo met veel enthousiasme haar transformatie aan tot Visualize Expo. Deze naamswijziging is meer dan alleen een nieuwe titel; het symboliseert een opwindende stap voorwaarts in de wereld van visuele communicatie.

Sign & Print Expo word Visualize Expo
Corine Visser, Event Manager bij Visualize Expo zegt: “Om maar meteen met de deur in huis te vallen; Sign & Print Expo gaat Visualize Expo heten. Er zijn verschillende redenen waarom wij een naamsverandering gaan doorvoeren.” Een van de drijfveren achter deze beslissing is de verandering in de vraag en aanbod van promotionele oplossingen. “Steeds meer bezoekers geven aan interesse hierin te hebben en afgelopen jaar was er een record aantal leveranciers die technieken lieten zien om textiel en drinkware te voorzien van tekst en/of beeld. Een deel hiervan wordt geprint, maar we zien ook een toename op het gebied van bijvoorbeeld borduren.”

De nieuwe naam weerspiegelt de evoluerende markt, waarbij digitale reclame (DOOH) ook een enorme groei maakt. Hoewel het woord ‘sign’ al in de vorige naam zat, voelde de markt voor digitale middelen zich niet volledig aangesproken. “Met deze veranderingen in de markt dekt de lading van Sign & Print niet meer volledig, vandaar de verfrissende naam Visualize Expo. Het evenement draait om all about printing technologies, (digital) signage and promotional solutions“, aldus Visser.

De 3 pijlers: PRINT, SIGN & PROMO
Met Visualize Expo worden drie duidelijke pijlers omarmd die de ruggengraat vormen van het evenement: PRINT, SIGN & PROMO. Hoewel de naam verandert, blijft print de fundamenten leggen voor Visualize Expo, dienend als de basis voor zowel signing als promotionele oplossingen. Visser: “Print is de basis van Visualize Expo, maar ook van signing en promotionele oplossingen. Het enige wat we veranderen is de naam, die we breder trekken, met een aangepaste ondertitel die je precies vertelt waar Visualize Expo over gaat.”

Een frisse blik
Deze naamsverandering brengt niet alleen een nieuwe naam met zich mee, maar ook een bredere schaal van inspiratie, innovatie en samenwerking. Het evenement wordt dé plek waar bezoekers kunnen leren van gelijkgestemden, de passie voor het vak kunnen delen, en waar je in contact kunt komen met cutting-edge technologieën. Van printtechnologieën zoals offset, textiel, digitaal, inkjet, laser en large format printen tot de diversiteit van signing, van traditionele belettering tot moderne video walls, holografie en interactieve displays. En niet te vergeten de promotionele oplossingen, waar machines en toepassingen zoals borduurmachines, sublimatiedruk en sticker folies jouw creatieve wereld nog verder verruimen.

Ervaar Visualize Expo
Visualize Expo zet een belangrijke stap naar een veelzijdige en toekomstgerichte benadering van visuele communicatie. Het evenement omarmt de veranderingen in de industrie en belooft een nog impactvollere ervaring te worden voor exposanten en bezoekers. Visualize Expo blijft een 3-daags evenement met twee avondopenstellingen, welke eens in de twee jaar plaatsvindt. Bezoek de website of neem contact op met Accountmanager Linda van der Windt via linda.vanderwindt@easyfairs.com en bekijk hoe jij een onderdeel kan zijn van de eerste editie van Visualize Expo op 25,26 & 27 maart 2025 in Evenementenhal Gorinchem.

_____________________________________________________________________________

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Roos Ouwerkerk, Content Marketeer Visualize Expo. Tel: +31 (0)183-680603, e-mail: roos.ouwerkerk@easyfairs.com.