Tijdens de Hunkeler Innovatiedagen geeft Xerox een update over zijn strategie

Hubert Soviche, Global Vice President Production Life Cycle bij Xerox, deelde met ons zijn visie over de marktontwikkelingen en de aanpak van zijn groep om zich daaraan aan te passen.

CARACTERE MAGAZINE (FR) 

Terwijl de Hunkeler Innovationdagen traditioneel gericht zijn op continu printen, presenteerde Xerox twee persen: een Iridesse en een Baltoro HF met inkjettechnologie (met een mogelijke webfeeder). « Op onze stand presenteren we de wereldpremière van FreeFlow Vision, de nieuwste evolutie van onze automatiseringsworkflow”, zegt Hubert Soviche. Ik vertel onze klanten vaak dat hun afdrukken het resultaat zijn van wat er hogerop gebeurt. FreeFlow Vision biedt een echte controletoren voor hun processen, of ze nu toner of inkjet afdrukken, zolang het maar digitaal is.”

“Niet alle offsetvellen komen echter in aanmerking voor digitaal drukken”, vervolgt de manager. Voor hoogwaardige opdrachten biedt de Iridesse een kwaliteit/prijsverhouding die inkjet nog niet biedt, ook al is die in volle ontwikkeling. Het aantal pagina’s dat op onze Baltoros wordt geproduceerd is in twee jaar tijd meer dan verdubbeld! Onze aanpak op dit gebied is “Better Together”, d.w.z. een globale aanpak op basis van inkjet naast toner en offset.” De hele beurs gonsde van de gesprekken over geavanceerde procesautomatisering. Xerox vormde daarop geen uitzondering. We zijn al lang bezig met de automatisering van de persen zelf”, legt Hubert Soviche uit. Dit omvat kalibratie, profilering en densiteitscontrole, die allemaal in slechts enkele minuten online worden beheerd, en stelt onze klanten in staat hun winstgevendheid te verhogen. Sinds de overname twee jaar geleden van CareAR, dat gespecialiseerd is in kunstmatige intelligentie, werken wij bovendien aan de optimalisering van de infrastructuur. Hierdoor kunnen we de beschikbaarheid van onze persen aanzienlijk verhogen. Met FreeFlow boeken we ook voortdurend vooruitgang in de automatisering van de prepress en het productiebeheer. Tot slot bieden we in ons ecosysteem een derde niveau van automatisering, dat van marketing. Met onze e-commerce, web-to-print, variable data publishing en cross-media publishing tools willen we de overgang van onze klanten van drukker naar marketingdienstverlener ondersteunen. Met andere woorden, als adviseurs en wereldwijde dienstverleners voor de communicatie van hun eigen klanten.