SAMENWERKING MET THE RETAIL INSTITUTE

Sinds 2020 heeft VIGC een samenwerkingsverband met The Retail Institute (Leeds Becket University). Deze samenwerking kwam tot stand nadat Olga Munroe een presentatie over ‘Increasing Consumer Satisfaction through Sensory Packaging’ op het VIGC Congres van 2019 in Mechelen gaf.

Doel van de samenwerking

In eerste instantie is het de bedoeling om kennis en informatie die relevant is voor VIGC-leden enerzijds en The Retail Institute-leden anderzijds uit te wisselen. Onze nieuwsbrief Eye-Opener zal gebruikt worden om alle relevante informatie vanuit The Retail Institute te delen.

Maar ook in onderzoekstrajecten die VIGC uitvoert of consultancytrajecten binnen grafische bedrijven zal de ingewonnen informatie aangewend kunnen worden. Carl van Rooy is de contactpersoon binnen deze samenwerking. Hij is steeds aanspreekbaar als er rond dit topic  vragen zouden zijn.

Wat is The Retail institute?

The Retail Institute is een onderzoekteam verbonden aan de Leeds Beckett University (VK) dat onderzoek doet naar consumer goods en de retail packaging supplychain. Ze zijn opgestart vanuit de overheid om de industrie te helpen met innovatie. Door de jaren heen werd er veel kennis opgebouwd m.b.t. consumentengedrag in relatie tot producten en retail services. Ze hebben talrijke technieken ontwikkeld om hun leden en partners bij te staan bij hun strategische activiteiten. Consument gefocuste innovatie is hun belangrijkste kerntaak.

De gebieden waarin The Retail Institute actief is:

  • Consument productacceptatie & winkelgedrag
  • Productinnovatie en ontwikkeling van nieuwe producten (experimentele technieken)
  • Identificatie van marktkansen
  • Technologie-identificatie & scouting van leveranciers
  • Zintuiglijke branding en marketing
  • Ontwikkeling van commercialiseringsstrategieën

Voor meer informatie volg onze nieuwsbrief Eye-Opener of contacteer Carl Van Rooy – carl.van.rooy@vigc.be – +32 (0)475 332 603