Primeur in Grafisch België

Packaging, Print & Sign producten zijn onmisbaar binnen een grafisch bedrijf. De logistiek eromheen wordt steeds belangrijker. Alle schakels in de keten zijn erbij gebaat dat bestellingen op tijd binnen komen en dat er genoeg voorraad is. Antalis speelt hierop in en biedt de innovatieve service die ontwikkeld is ten behoeve van het optimaliseren en beheren van de voorraad.

easystock™ is een voorraadmanagementmethode (Vendor Managed Inventory VMI), speciaal ontwikkeld voor gebruikers van papier, visuele communicatie producten en verpakkingsmaterialen. easystock garandeert dat de voorraad op de juiste plaats is op het juiste moment.

Ook in België is de eerste installatie van easystock een feit! Drukkerij Artoos in Kampenhout heeft voor Antalis’ unieke voorraadmanagement systeem gekozen.

Digitaal voorraadmanagement      

easystock is ontworpen om het voorraadbeheer van artikelen met een hoge omloopsnelheid te automatiseren, de zogenaamde hardlopers. Deze producten worden bij de klant opgeslagen maar zijn nog eigendom van Antalis. Hoe werkt het?  De klant neemt producten uit de reeds aanwezige easystock voorraad en registreert het verbruik op de website of via de app. Pas dan gaat het normale facturatieproces van start.

De voorraadniveaus worden online bijgewerkt en direct aangepast. Aanvulling van de easystock voorraad start automatisch zodra het kritische minimum wordt bereikt, de nieuwe goederen worden vervolgens verzonden vanuit het Antalis magazijn.

De klant keurt de goederenontvangst met één klik goed en de easystock voorraad wordt direct aangevuld.

Sander Seijsener, Market Manager Digital van Antalis Benelux: “ easystock ontzorgt en bespaart kostbare tijd. De service helpt kosten te verlagen en garandeert dat de juiste voorraad op de juiste plaats is op het juiste moment. Ideaal voor grafische dienstverleners, geïntegreerde reproductiecentra, digitale drukkers, offsetdrukkers en drukkers voor visuele communicatie, zeefdrukkers of zelfs bij industriële verpakkers”.

Voordelen                                    

  • Besteed minder tijd aan terugkerende bestellingen.
  • Geoptimaliseerde voorraad: minder risico op ‘out of stock’.
  • Minder opslagruimte nodig en gestandaardiseerde referenties.
  • Facturatie op basis van uw daadwerkelijk verbruik.
  • Uw voorraadniveau kan te allen tijde door uw medewerkers worden geraadpleegd, inclusief uw verkoopafdeling, voor een snelle responstijd.

Bekijk de video  easystock 

Wilt u tijdsbesparing en efficiëntie in uw voorraadbeheer? Ervaar het gemak van easystock! Meer weten? Just ask Antalis of kijk op onze website.