Maak jij de Switch naar een betere workflowautomatisering?
Je Switch workflow optimaliseren met je MIS/ERP-gegevens? Daar heeft MultiPress een app voor! Met de nieuwe MultiPress Connect app link je alle informatie die opgeslagen staat op MultiPress rechtstreeks met het Switch platform van Enfocus. Deze automatiseringsslag scheelt je veel tijd, voorkomt fouten en maakt je orderstroom uiterst efficiënt.
MultiPress Connect app: een waaier aan opties
De MultiPress Connect app geeft jou het beste van twee werelden: de krachtige automatiseringsmogelijkheden van Switch gekoppeld aan de uitgebreide en up-to-date informatie in MultiPress. Via de MultiPress Connect app deel je alle noodzakelijke CRM/ERP-data met Switch, zoals nieuwe of gewijzigde contactgegevens, calculatie- en offerte-informatie, of een aangepaste orderstatus. Ook de ontvangst van bestanden of bijvoorbeeld een akkoord op een digitale proef wordt direct doorgegeven.
Op basis van deze notificaties vanuit MultiPress, verwerkt Switch de actuele informatie om vervolgens volautomatisch de benodigde actie te ondernemen. Op zijn beurt voedt Switch gegevens terug via de MultiPress Connect app, zodat MultiPress automatisch acties onderneemt. Die terugkoppeling van data vanuit Switch naar MultiPress gebeurt automatisch en foutloos waardoor je heel wat tijd én geld uitspaart.
Alleen zo wordt de automatisering van jouw orderstroom naar een hoger niveau getild: er ontstaat een volledig geïntegreerde oplossing, zonder noodzakelijke tussenkomst van ordermanagers of prepressoperatoren.
Hoe verbetert de MultiPress Connect app jouw workflow concreet?
Een eenvoudig voorbeeld maakt duidelijk hoe zo’n gekoppelde prepress workflow in de praktijk werkt. Zodra een klant een offerte goedkeurt en zijn bestanden online aanlevert, wordt op basis van de orderinformatie een preflight-profiel gekozen. Na een automatische preflight wordt de orderstatus aangepast en krijgt de klant de bevestiging dat zijn digitale proef beschikbaar is. Na goedkeuring door de klant brengt MultiPress het Switch platform op de hoogte, waarna de bestanden direct verder verwerkt worden richting de productie.
Je kan daarnaast allerlei optionele stappen in de workflow automatiseren. Een order, waarvan de bestanden zijn ontvangen, kan je bijvoorbeeld direct in de planning opnemen om een tijdige productie te garanderen. De benodigde materialen en papiervoorraad worden meteen gereserveerd en de bestanden kunnen, op basis van JDF, rechtstreeks naar impositie worden gestuurd. Hét grote voordeel: nergens in dit proces is het nodig om handmatig informatie in te voeren of bij te werken.
Meer informatie?
Ben je geïnteresseerd in de talrijke toepassingen van deze applicatie? Klik dan zeker door naar onze blog, daar vind je meer informatie over de app, links naar de Enfocus app store, en een on-demand webinar.
Om deze nieuwe applicatie te duiden, organiseerde Dataline namelijk een informatieve webinar samen met Enfocus. In dit webinar demonstreerden we de verbluffende veelzijdigheid van de applicatie.