HP Inkspiration Awards. Waar zijn de Belgen?

Voor de eerste keer werd door HP een regionale drukwerkwedstrijd (Scandinavië, Nederland en België) georganiseerd over verschillende categorieën waarvan het drukwerk uiteraard werd geproduceerd met behulp van HP technologie. De winnaars stoten door naar de hoofdcompetitie op DScoop in Wenen midden juni. Ondanks een klein aantal Belgische inzendingen ging Nederland met de meeste prijzen lopen.

Irene Quah, ‎HP Indigo marketing manager Noord Europa, gaf bij haar introductie al aan dat de meeste inzendingen uit Nederland kwamen. Drukkerij Wihabo uit Geffen was hierbij de grote winnaar met een eerste prijs in de categorieën Direct Mail en Zelfpromotie. Toevallig of niet werden beide ontwerpen door dezelfde grafisch designer Ilse Schrauwers van isontwerp.nl uit Eindhoven gemaakt. Wihabo heeft naast 3 HP Indigo’s o.a. ook digitale veredeling (Scodix) en digitale afwerking (Hihcon) in-huis. Het gebruik van deze technologieën kwam terug wij de winnende designs: een heel mooi uitgevoerd jaarverslag van KVGO en de WOW VET box die de drukkerij gebruikt als promotiemateriaal.

Jaarverslag van KVGO en de WOW VET box door Wihabo

We geven ook graag een kort overzicht van de andere winnaars per categorie. Telkens met een woordje uitleg door de jury (in het Engels).

Catalogs, Brochure and Flyers: 07 MEDIA AS met ‘THE ØYA FESTIVAL 2017’ (Noorwegen)

The way it’s designed, produced and finalized it’s on a very high level of quality. The main purpose: giving something back to the artist from its fans is a very nice ideology. The usage of social media (through Facebook), creating engagement with the audience to the artist through print is nice and unique. It emphasizes the story with its technique.

 

Folding Carton: GROELS met ‘JAMIN’

Great way of using this color, it’s very appealing, and color consistency is good. It immediately makes the connection between the big candy store.

Labels en sleeves: ESHUIS met ‘DR. FRIS’

Effect with holographic is very nice and subtle. White is printed very well. You can see that the hits are more than enough to make it covering the whole label.

Photobooks: GLD PRINT & MEDIA met MIJN GEZICHT

The quality of this book was extremely high, very nice finishing. Can be put lay-flat. The production emphasizes the story of this book. By showing the differences in sight of each person and the real sized prints of their faces.

 

Vanuit VIGC waren we gecharmeerd om door onze strategische partner HP gevraagd te worden als lid van de jury. Het was heel aangenaam om zo veel innovatieve digitaal gedrukte creaties vanuit verschillende hoeken binnen onze industrie te mogen zien en voelen. Innovatief, inspirerend en in vele opzichten verfrissend. Bij deze een warme oproep aan de Belgische drukkers om hun mooiste creaties volgend jaar ook in te sturen.