De impact van AI op retailcommunicatie

Marketingbeslissers in de retailsector zien AI, gepersonaliseerde marketing en social media-integratie als belangrijkste en meest veelbelovende trends en ontwikkeling in retailmarketing. 

In het verlengde daarvan wordt het verbeteren van klantervaringen als belangrijkste voordeel van digitalisering beschouwd. Daarbij wordt onderkend dat verregaande automatisering op basis van (real time) data noodzakelijk is om sneller en beter in te spelen op consumentgedrag. Bovenstaande conclusie vloeit voort uit een onderzoek van Motivaction onder beleidsmakers in de retailsector en is geïnitieerd door Linx IT Solutions.

De onderzoeksdoelgroep is ook bevraagd naar waarop digitalisering van invloed is op de media-inzet en welke ontwikkelingen op dat gebied perspectief bieden, waarbij specifiek onderzoek is gedaan naar de in toenemende mate toepassing van de digitale folder. Inmiddels maakt de helft van de organisaties waarbij de ondervraagde beleidsmakers betrokken zijn gebruik van deze digitale technologie. De resultaten van het onderzoek zijn vastgelegd in het whitepaper ‘Digitale transformatie in retail. Een zaak van expertise en kwaliteit’. 

Blokboek.com
Dit artikel werd één op één overgenomen van www.blokboek.com