Prijsverhoging moet. Maar kan het ook?

Alarmerende nieuwskoppen waarschuwen het grote publiek voor een nijpend tekort aan papier en karton. Drukkerijen ondervinden de gevolgen van die schaarste al in de praktijk: langere levertijden en hogere papierprijzen – juist nu de vraag naar drukwerk weer aantrekt. Een prijsstijging lijkt dus onvermijdelijk. Of prijst drukwerk zich daarmee straks misschien uit de markt? De

Aanmelden

Dit artikel is toegankelijk voor geregistreerde lezers.

Nieuw? Klik hier om te registreren.
Wachtwoord vergeten? Klik hier om te resetten.

Ed Boogaard
Als onafhankelijk vakspecialist volg ik de ontwikkelingen in de grafische en media-industrie op de voet – nieuwsgierig naar de achtergronden, benieuwd naar de betekenis en altijd op zoek naar een ander perspectief. Sinds 2000 publiceer ik over de ontwikkelingen in de grafische industrie; eerst als (hoofd)redacteur van vakblad Graficus en sinds 2007 als zelfstandig tekstschrijver. Mede-oprichter van De Grafische Vakpers, platform voor onafhankelijke journalistiek voor de betrokken graficus.