Design en prepress

PDF-workflow optimalisatie


Realiseer NU tot 80 % van uw verbeteringspotentieel

Lopen PDF-files automatisch en foutloos door de workflow? Worden PDF’s systematisch gecontroleerd? Gebeurt dit snel na de aanlevering van de files? Worden alle problemen automatisch gechecked en opgelost? Of … moet er nog veel manueel gecorrigeerd worden? En wat met de rest van de workflow? Automatisering en workflow-optimalisatie zorgen voor een sterke rendementsverhoging.

Realiseer nu tot 80% van het verbeteringspotentieel door ENKEL het beter inzetten van aanwezige technologie en tools.

_DSC4146_DxO_v10_FOGRA39_400

Kwaliteits- en efficiëntieverbeteringen met hoge return on investment
PDF-workflow optimalisatie is één van de Best Practices begeleidingstrajecten voor een proactief kwaliteits- en efficiëntiebeleid.

Uw voordelen
Meer weten? Realiseer NU tot 80% van uw besparingspotentieel
De 80/20 regel
Kostprijs en KMO-subsidie
Ontwikkeld voor?

top of page


Uw voordelen

  • Concrete aanbevelingen en plan om uw PDF-flow optimaal te doen functioneren volgens bewezen Best Practices
  • Onmiddellijke invoering van PDF-workflow optimalisatie volgens de 80/20 regel;
  • Onafhankelijk advies
  • Het maximaal vermijden van aankoop van nieuwe software

Resultaat

  • Sterke efficiëntieverbeteringen in uw PDF-workflow;
  • Aanzienlijke rendementsverbetering op uw bedrijfsactiviteiten.

Uw kost is heel beperkt. Uw return is zeker. Waarom nog wachten?

top of page


Realiseer nu tot 80% van het verbeteringspotentieel door ENKEL het beter inzetten van aanwezige technologie en tools

Het traject kent de volgende stappen:

Stap 1

Voorstel van aanpak op basis van een eerste verkennend gesprek. Pijnpunten en doelstellingen worden besproken en vastgelegd;

Stap 2

Grondige en onafhankelijke doorlichting van uw PDF-flow;

Stap 3

Aanbrengen van de nodige verbeterpunten, specifiek bij u. Wij geven aan waar er best dient te worden geautomatiseerd.

Stap 4

Concreet en pragmatisch actieplan. Enkele voorbeelden van frequente oplossingen:

  • Verbetering preflighting
  • Inschakeling automatiseringstools
  • Koppelen van uploadportal met interne workflow
  • Optimaliseren van PDF-instellingen en RIP’s
Stap 5

Begeleiding van de invoering van de verbeterpunten en de implementatie van reeds aanwezige tools.

top of page


De 80/20 regel

In de praktijk blijkt dat gemiddeld 80% van het verbeteringspotentieel kan worden gerealiseerd door het efficiënter inzetten van de reeds aanwezige technologie en tools.

Dit is meteen de focus van het VIGC: het invoeren van Best Practices. We helpen u meer rendement te halen uit uw eerder gedane investeringen.

Om de overige 20% van het verbeteringspotentieel aan te pakken maakt het VIGC samen met u een investeringsplan op: welke bijkomende technologieën en investeringen zijn nodig om de andere verbeteringen te implementeren?

Het implementeren van een volledig nieuwe software is slechts in een zeer beperkt aantal gevallen aangewezen. Het VIGC geeft u hierbij een onafhankelijk advies.

top of page


 Kostprijs en KMO subsidie

Als éénmalige audit

  • Een gemiddeld begeleidingstraject is een investering van 8 à 10 adviesdagen, inclusief de audit en de eenmalige nazorg. Het budget bedraagt 6.500 à 8.000 EUR (ledenprijzen en exclusief BTW).
  • Uw uiteindelijke kost kan veel lager dankzij de KMO-subsidie.

KMO-subsidies verlagen de kost!

  • Een uitgebreid advies met betrekking tot het invoeren van Best Practices doorheen de ganse PDF-workflow komt in aanmerking voor subsidie via de KMO-portefeuille.
    U bespaart 50% of meer.

Wij helpen u op weg bij het aanvragen van de subsidie via KMO-portefeuille.

top of page


Ontwikkeld voor

  • Vellen- en rotatieoffset drukkerijen
  • Digitale drukkerijen
  • Large format printers
  • Reclamebureaus en prepress-huizen
  • Uitgeverijen
  • Brandowners met eigen grafische afdeling
  • Overheden en organisaties

top of page


Contactpersoon