Packaging ’19 is een initiatief van de Arteveldehogeschool. Onder de noemer Packaging ’19 werd eind februari een seminarie georganiseerd om nieuwe trends in de verpakkingsindustrie toe te lichten. Met 250 deelnemers kan organisator Bart Calis alleszins terugblikken op een geslaagde avond. Na de opening door opleidingsdirecteur Luk Bouters was het woord aan Véronique Monaco, brand manager van Colruyt Group. In haar Keynote lichtte ze een aantal macrotrends uit de huidige samenleving toe en hoe Colruyt deze interpreteert en laat doorwegen in hun verpakkingen. Zeer interessant dilemma dat op de proppen kwam was: kiezen we voor karton of plastic als verpakking? Hierbij werden een aantal studies als bewijsmateriaal aangevoerd om ook plastic als verpakkingsmateriaal te kunnen (blijven) verdedigen. Wordt ongetwijfeld vervolgd! Na deze keynote konden de deelnemers een keuze maken tussen 3 parallelle tracks met als thema’s: Ecologie, Design en Technologie. In deze laatste track was een VIGC-sessie opgenomen, onder de titel ‘Smart & Connected Packaging’ gaf Fons Put een overzicht van de beschikbare technologieën om een verpakking te kunnen verbinden met de digitale wereld. Meer info over deze technologieën is terug te vinden op onze zustersite www.newprintcommunications.com.

 

Fons Put aan de slag in de TECH-room.

Fons Put
Fons Put
Fons begon zijn carrière als service engineer bij de KODAK Graphic Division in Brussel. Na 2 jaar trad hij in de wereld van de kranten in de CONCENTRA groep: eerst als de coördinator voor de afdeling "Imaging" en later als de grafische/technische specialist. Sinds 11 jaar is Fons senior consultant bij VIGC. In deze functie voerde hij talrijke projecten op kleurmeting & normalisatie, publiceerde meerdere papers en doceert print professionals in de wereld van kleur.