Marketing, de persoonlijke ervaring en het online speelveld

Prindustry beweegt zich in een dynamische markt. Als IT bedrijf in een creatieve sector, heeft Prindustry voor haar marketing te maken met ontwikkelingen op het gebied van software, e-commerce en specifieke sectortrends. Hierbij een tipje van de sluier ter inspiratie!

Content, zoekmachines en social media

In het aanbod van marketingmethoden verandert er altijd veel. Vandaag de dag zijn termen als contentmarketing en customer experience belangrijk. Er wordt meer dan ooit geld uitgegeven aan zoekmachinemarketing, met SEO en SEA (AdWords). Bedrijven die aan e-commerce doen, doen dat steeds meer via social media. Zeker lokaal kun je leuke acties doen richting je doelgroep op een social medium. Spring in op een huidige actie in de regio, werk samen met een lokale held of verras met een wedstrijd voor dorpsgenoten die innovatiever is dan de standaard ‘like, share & winactie’. Bedenk van tevoren wel goed waar je doelgroep zich bevindt: op Facebook, Instagram of SnapChat bijvoorbeeld.

Customer journeys en webshops

De toename van webwinkels en de stijging van omzet van Nederlandse webwinkels in 2018 is gigantisch. Meer dan de helft van de customer journeys begint online. Online nemen mensen steeds meer de beslissing wat ze kopen en waar ze dit kopen, ook al is dat offline. Je hebt als bedrijf dus een sterke online strategie nodig, of je nu online verkoop doet of niet. Ook in de grafische branche is er een grote potentie voor online verkoop. Percentueel is de online markt nu nog een kleine factor in de verkoop van drukwerk, print en sign. Er zit echter veel groeipotentie in deze markt, omdat klanten zich steeds meer online oriënteren en kopen. Belangrijk bij online print verkopen, is een volledige end-to-end-aanpak. Je kunt niet zomaar een webwinkel starten. Online printverkoop is meer dan technologie aanschaffen. Je moet nadenken over je bedrijf, je gewenste businessmodel, je doelgroep en de functionaliteiten die nodig zijn. Prindustry kan jou helpen bij je online strategie!

Data en de persoonlijke ervaring

De persoonlijke ervaring is belangrijker dan ooit. Of het nu gaat om je producten en diensten, je marketing of de user experience op je website. Er is meer focus op de gebruikerservaring en klantbehoud door data rondom individuele klanten te verzamelen en hen om feedback te vragen. Succesvolle bedrijven laten zich leiden door data van hun klanten en hun gedrag. Natuurlijk moet voorzichtig met deze gegevens omgegaan worden. Met de nieuwe AVG wet zie je bij bedrijven een verscherping over de bewustwording van de privacy over de databases.

Prindustry stelt de klant ook centraal en daarom vinden er bijvoorbeeld gebruikersbijeenkomsten met klanten en leveranciers plaats. Prindustry vindt het belangrijk om ervaringen uit te wisselen over het platform, de koppelingen en het bereik. Zo wordt er continu gewerkt aan een winstgevender platform!

Lees ook het trendrapport van Prindustry met meer info over trends in de e-commerce, social media en de grafische industrie.


Een portal met diverse toepassingen

Stel je wilt meer verkoop genereren via een webshop, maar de IT kennis en tijd ontbreken. En misschien is je eigen assortiment niet heel groot. Een webshop van Prindustry biedt dan uitkomst. Softwareontwikkelaar Prindustry biedt een webportal voor het bestellen, inkopen of creëren van grafische producten. De WhiteLabelShop is de meest bekende toepassing van het Prindustry platform: een webshop voor resellers waar klanten kunnen kiezen uit een enorm assortiment van drukwerk, print en sign. Dit zijn de eigen producten, maar je kunt ook koppelen met tientallen bronleveranciers via de geïntegreerde marktplaats. De Prindustry portals zijn volledig geautomatiseerde systemen voor het bestellen, maken van offertes, doorzetten van orders en factureren. De portal is te verbinden met een Brandportal voor het beheren en opmaken van alle producten.


Check www.prindustry.com voor meer info of mail naar info@prindustry.com.