Lights out

‘Industrie 4.0’ moet ook de grafische sector een nieuwe toekomst bieden. Toch valt op dat het fenomeen vaak als een soort levertraan wordt gepresenteerd: even je neus goed dichthouden en dan snel doorslikken – het is voor je eigen bestwil. Het zal ergens aan het begin van dit millennium zijn geweest dat ik op een

Aanmelden

Dit artikel is toegankelijk voor geregistreerde lezers.

Nieuw? Klik hier om te registreren.
Wachtwoord vergeten? Klik hier om te resetten.

Ed Boogaard
Als onafhankelijk vakspecialist volg ik de ontwikkelingen in de grafische en media-industrie op de voet – nieuwsgierig naar de achtergronden, benieuwd naar de betekenis en altijd op zoek naar een ander perspectief. Sinds 2000 publiceer ik over de ontwikkelingen in de grafische industrie; eerst als (hoofd)redacteur van vakblad Graficus en sinds 2007 als zelfstandig tekstschrijver. Mede-oprichter van De Grafische Vakpers, platform voor onafhankelijke journalistiek voor de betrokken graficus.