Hoe gaat de grafische industrie het best om met de huidige economische evolutie?

In de grafische sector volgen de ontwikkelingen zich al een hele tijd in razendsnel tempo op. De klant wordt steeds veeleisender wat betreft leveringstermijnen, kwaliteit en prijs. Machines worden steeds beter, groter en sneller. Goed nieuws, zou je denken. Jawel, maar dat betekent wel dat elke bedrijfsleider te maken krijgt met een enorme hoeveelheid aan informatie en data. Naast de operationele werkzaamheden, natuurlijk. De kans is tevens groot dat een grafisch bedrijf verschillende soorten drukwerk produceert, waaronder offset, grootformaat en digitaal. En dan komt al snel een hele hoop specifieke administratie om de hoek kijken. Want die offerteaanvragen liggen niet stil, evenals de daaropvolgende calculatie en facturatie. Ook de planning komt regelmatig onder grote druk te staan.

Keep Calm en Automatiseer.

Stress? Niet nodig. Als oplossing wordt door veel grafische bedrijven administratieve automatisatie als de eerste noodzakelijke stap gezien naar bedrijfs- en toekomstzekerheid. Maar te vaak beperken de redenen die worden aangegeven om een automatisering te verantwoorden zich tot een productiviteitsverhoging. Er zijn, naast diezelfde productiviteitsverhoging, veel meer redenen om te automatiseren:

  • Kwaliteitsbehoud en -verbetering, gecombineerd met kortere doorlooptijden
  • Betere controle en beheer van de workflow en productieprocessen
  • Meer overzichtelijke planning
  • Minder eilandjes door alle bedrijf-kritische data van overal beschikbaar te maken
  • Nieuwe inkomsten door eenvoudige toevoeging van nieuwe producten en diensten

Het tijdperk van ‘een handvol opdrachten per dag’ is namelijk vervangen door ‘honderden opdrachten per dag’. De sleutel is een goed begrip hebben van de kosten, weten waar het bedrijf naartoe gaat én een passie hebben voor voortdurende verbetering.

De oplossing? MIS/ERP-software die écht werkt!

Hoe gemakkelijk zou het niet zijn om klantenbeheer, facturatie, calculatie, tijdregistratie, aankoop, logistiek en expeditie allemaal te laten samenwerken? Het resultaat is lichtere administratieve taken en betere productiviteit. En dat bespaart natuurlijk tijd én geld. Voor zowel grotere drukwerkproducenten als gespecialiseerde nichebedrijven bestaat er namelijk een volledig geïntegreerde oplossing op maat.

Connect met MultiPress

MultiPress is een MIS/ERP-softwareoplossing ontwikkeld vanuit de wensen van de grafische industrie die alle administratieve, commerciële, financiële en logistieke processen binnen het grafische bedrijf koppelt. Het omvat een CRM-functie, offertes, ordermanagement, logistiek- & expeditie-beheer, planning én facturatie. Het integreert naadloos de productiesoftware van het bedrijf en garandeert een automatische uitwisseling van informatie. Zo ontstaat een volledig geïntegreerd systeem door de koppeling tussen de administratie, de verkoop en productie. Het zorgt voor een versnelling van processen, verhoging van efficiëntie, eliminatie van fouten, en transparantie van alle kosten.

Allemaal goed en wel, maar hoe begin je hieraan?

Laat je bedrijf doorlichten door een expert

Elke MultiPress Business Expert draagt meer dan 20 jaar ervaring mee in zijn bagage. Zij weten wat er leeft op de werkvloer, in de bedrijven én op de markt. Ze hebben de vinger aan de pols en zijn bijzonder goed geplaatst om pijnpunten in kaart te brengen.

Maar ze gaan nóg verder! Deze expert gaat met een gestructureerde audit op zoek naar quick wins en prioriteiten. Hoe kan je met een aantal beperkte ingrepen efficiëntie verhogen en tijd besparen? Want zo maak je sneller winst en overwin je die alsmaar kleinere marges en krappe levertermijnen.

Connect met MultiPress, wij connecteren jouw bedrijf met een zekere toekomst.

Interesse? Lees er hier alles over.