Gen Z ziet branche vol boomers

Begin dit jaar luidde de grafische sector de noodklok over het dreigende gebrek aan verse instroom van jonge vakmensen. Over het raadsel “hoe maken we onze industrie weer aantrekkelijk voor ‘Generatie Z’?” hebben al heel wat ‘boomers’ zich het hoofd gebroken. Brancheorganisatie Intergraf stelde de vraag daarom aan de jongeren zelf – en kreeg antwoorden

Aanmelden

Dit artikel is toegankelijk voor geregistreerde lezers.

Nieuw? Klik hier om te registreren.
Wachtwoord vergeten? Klik hier om te resetten.

Ed Boogaard
Als onafhankelijk vakspecialist volg ik de ontwikkelingen in de grafische en media-industrie op de voet – nieuwsgierig naar de achtergronden, benieuwd naar de betekenis en altijd op zoek naar een ander perspectief. Sinds 2000 publiceer ik over de ontwikkelingen in de grafische industrie; eerst als (hoofd)redacteur van vakblad Graficus en sinds 2007 als zelfstandig tekstschrijver. Mede-oprichter van De Grafische Vakpers, platform voor onafhankelijke journalistiek voor de betrokken graficus.