Belgisch onderzoek: negen op de tien consumenten leest papieren folder

BD myShopi is naar eigen zeggen het nummer 1 omnichannel activatieplatform in België, met meer dan 50 jaar ervaring in logistiek en offline en digitale consumentenactivatie. Via verschillende kanalen – in-home, on the go, in de brievenbus en in de winkel – zorgt het bedrijf ervoor dat de consument geprikkeld wordt en actie onderneemt.

BD myShopi heeft Profacts de opdracht gegeven het ‘Door to Door Impact Survey’ onderzoek te doen. In de conclusies stellen de onderzoekers dat papier het minst storende reclamemedium is. Gemiddeld besteedt een Belg per week 18 minuten aan folders. Daarin zoeken zij naar aanbiedingen, vergelijken prijzen of lezen achterliggende informatie over producten. Bijna de helft van de respondenten uit het onderzoek geeft aan dat ze de folders doorbladeren ter ontspanning.

Folders bereiken in België ca. 4,5 brievenbussen en per huishouden twee lezers.

Vooral de folders van supermarkten blijken populair en worden het vaakst gelezen of doorgebladerd. Meer dan twee op drie leest graag supermarktfolders. Deze folders worden in het bijzonder gebruikt om een boodschappenlijstje op te stellen. Maar liefst 86% van de Belgen die een boodschappenlijstje maakt, baseert zich op een reclamefolder om het lijstje op te stellen. Folders over mode, doe-het-zelf, tuin en dier, decoratie en meubelen maken de top 5 van meest frequent gelezen folders compleet.

Lees verder of download de infographic.

Blokboek.com
Dit artikel werd één op één overgenomen van www.blokboek.com