VIGC brengt kennis #INUWKOT

Licht aan het einde van de tunnel. Daar gaan we met z’n allen van uit nu bedrijven terug opstarten en op zoek gaan naar maximale capaciteit en rendement. Wij gaan dan ook door met de #inuwkot kennissessies en blijven ons via deze weg maar ook door onze reguliere initiatieven engageren om jullie te informeren.

We houden het ritme van vrijdagmiddag (13u – 14u) dan ook nog even aan en informeren jou tijdens deze webinars kort en krachtig rond één specifiek thema. Een sessie duurt tussen de 30 en 60 minuten. Deze VIGC-sessies worden bovendien gratis aangeboden voor leden maar ook niet-leden.

Sluit de week goed af en maak kennis met onze experts. Aarzel zeker ook niet om jouw collega’s mee uit te nodigen.


Vrijdag 12 juni 2020 (13u-14u) – Connected print

Door Fons Put, Senior Innovation Consultant VIGC

De coronacrisis heeft een stevige boost gegeven aan het ‘online’-gebeuren. Grafisch drukwerk uitbreiden met onlinediensten kan hierdoor wel eens zeer belangrijk blijken. In deze sessie overlopen we alle beschikbare methodes om drukwerk te verbinden met het Internet: van geprinte codes, augmented reality, RFID en NFC-tags tot aan de nieuwe multitouch-toepassingen.


Vrijdag 19 juni 2020 (13u-14u) – How online printers can build up profit margins by automating prepress (EN)

Door Ludovic Martin, Senior Consultant Digital Strategy and eCommerce

Online printing is facing a very aggressive price war today, with a scissor effect caused by, on one hand, increase of acquisition costs, and on the other hand, decrease of price and promotions.

But online printing remains a growing sector in printing, compared to traditional sales channels. In that context, many printers are entering web-to-print, but don’t know how to increase their margin value or be able to lower their prices without impacting their margin.

Automated prepress workflows, and optimized ganging are a great way to generate value, both from customer and financial perspectives.


Vrijdag 26 juni 2020 (13u-14u) – Marketing vanuit je kot

Door Carlo van Tichelen, Zaakvoerder & Strateeg Phobos & Actor

Bijzondere tijden vragen om bijzondere bedrijfsactiviteiten. Het is het uitgelezen moment om je huidige communicatie eens grondig door te lichten. Hoe bereik je klanten van achter je laptop? Zijn er quickwins mogelijk? Je content marketing opstarten? Het uitgelezen moment om dingen vast te pakken die je misschien altijd links liet liggen.


Tot vrijdagmiddag en hou het ondertussen gezond!

Team VIGC