Verpakkingen en de sprong voorwaarts

De verpakkingsindustrie mag ook de komende vijf jaar rekenen op aanhoudende groei. Tegelijkertijd moeten er in diezelfde periode grote veranderingen plaatsvinden – ingegeven door publieke perceptie en maatschappelijke trends op het gebied van milieu en duurzaamheid, en afgedwongen door Europese regel- en wetgeving. De industrie is al bezig met de aanloop voor de noodzakelijke sprong

Aanmelden

Dit artikel is toegankelijk voor geregistreerde lezers.

Nieuw? Klik hier om te registreren.
Wachtwoord vergeten? Klik hier om te resetten.

Ed Boogaard
Als onafhankelijk vakspecialist volg ik de ontwikkelingen in de grafische en media-industrie op de voet – nieuwsgierig naar de achtergronden, benieuwd naar de betekenis en altijd op zoek naar een ander perspectief. Sinds 2000 publiceer ik over de ontwikkelingen in de grafische industrie; eerst als (hoofd)redacteur van vakblad Graficus en sinds 2007 als zelfstandig tekstschrijver. Mede-oprichter van De Grafische Vakpers, platform voor onafhankelijke journalistiek voor de betrokken graficus.