Eye-Opener – 2017, Nr 4

Het Congres powered by VIGC


Succes is (g)een toeval! Nieuwe businessmodellen in print.

Hebt u het laatste jaar ook de positieve ‘vibe’ die door onze sector gaat opgevangen? Niet toevallig dat dit in de nasleep van Drupa gebeurde. Maar ook VIGC draagt door haar initiatieven bij aan de uitstraling van drukwerk en de impact van print in de communicatiemix. Een positief verhaal waar innovatie en netwerken centraal staat.

Speerpunt van de VIGC-jaarwerking is Het Congres. Dit jaar alweer toe aan zijn derde editie. Onder het motto ‘never change a winning team’ strijken we ook dit jaar neer in het mooie Mechelen. Congrescentrum Lamot zal net als vorig jaar op 5 oktober 2017 de thuishaven vormen voor Het Congres met dit jaar als thema: ‘Succes is (g)een toeval! Nieuwe businessmodellen in print.’

De taak van VIGC is om grafische innovatie op een laagdrempelige maar kwalitatieve manier te promoten. Ieder jaar nodigen we op Het Congres experten uit om rond een interessant thema vanuit een grafische en niet-grafische invalshoek het ondernemerschap onder sectorgenoten te prikkelen.

Het programma oogt alvast weer veelbelovend!

Elke Jeurissen van Glassroots opent als eerste keynote met de vraag ‘Wordt jouw organisatie dit jaar disruptief?’. Afsluitende keynote is sportpsycholoog, coach voor topsporters en bedrijfsleiders Cédric Dumont, beter bekend als ‘de man die kan vliegen’. Cédric begon achtereenvolgens met skydiving in 1993, basejumpen in 1995 en met de wingsuit in 1999, waarvan hij er respectievelijk meer dan 10 000, 2000 en 50 deed. Hij zal het hebben over engagement, team dynamiek en veranderingsmanagement.

Aanvullend worden u drie vernieuwende cases uit de grafische sector gepresenteerd door achtereenvolgens Nederlander René de Heij van Probo.nl. Hij legt uit hoe out of the box denken zorgt voor nieuwe businessmodellen in digitaal textiel printen. Uit het Verenigd Koninkrijk komt Peter Gunning het Nettl.com principe uitleggen. Of hoe je in een korte tijd 300 printstudio’s met een nieuw concept uitrolt binnen het VK. De derde case wordt gebracht door de Belgische jonge ondernemer Maxime Carpentier die met zijn Zerocopy verhaal millennials massaal laat genieten van print.

Traditiegetrouw integreren we ook weer een panelgesprek dit jaar gemodereerd door industrie expert en journalist Ed Boogaard. Onder de ludieke naam ‘op de sofa bij Gutenberg’ zal Ed zijn panelleden in discussie laten gaan over succes en nieuwe businessmodellen in de grafische industrie. Peter Overbeek (Eshuis, NL), René de Heij (Probo, NL), Christian Duyckaert (Fespa, BE) en nog twee te bevestigen sprekers zullen de temperatuur zeker laten stijgen en interessante nieuwe inzichten met u delen.

Inderdaad! Wij blijven volop geloven in de kracht van de grafische industrie. Print heeft een mooie toekomst daar blijven wij rotsvast van overtuigd. Daarom willen we samen met u van Het Congres 2017 opnieuw een inspirerende editie maken.

Neem snel een kijkje: http://hetcongres.vigc.be/ 

 

Contactpersonen